Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
granitvit

Mercury .märkligt kraft bort fall.

Rekommendera Poster

Mercury Thunderbolt 500 50hk 4 cylindrig.Hej är ny här för dagen .köpte en båt med motor som jag har fixat lite med .bytt bränsle membran i förgasarna blåst rent dom.nya stift .Från början så gick den ej på tom gång .det var vajer inställning .nu går den hur fint som helst på tomgång .Drar man på så drar det i väg som det ska planar ,men sedan tappar den nästan all effekt ,men puttrar på fint på låga varv ,men pumpar jag på blåsan som en tok så kommer den i gång en stund till.  HJÄLP                              

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter ju som att den inte suger bränsle, det su gör med blåsan är ju att pumpa bränsle. Sprickor i bränsleslang så den suger luft kanske?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter ju som att den inte suger bränsle, det su gör med blåsan är ju att pumpa bränsle. Sprickor i bränsleslang så den suger luft kanske?

:) Får kolla blåsan slangen ,det läcker inget efter blåsan ,när jag pumpar ,det kommer soppa ur förgasarna så flottörhusen är fulla ,.det är nog gamla slangar dom är pressade runt anslutningarna ..ser ej ut som om slangarna är bytta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:) Får kolla blåsan slangen ,det läcker inget efter blåsan ,när jag pumpar ,det kommer soppa ur förgasarna så flottörhusen är fulla ,.det är nog gamla slangar dom är pressade runt anslutningarna ..ser ej ut som om slangarna är 

:( Hittar inget fel .kolla alla kabel anslutningar verkar helt ok . :( .stiften var fina lite feta .Vad göra ??????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet löst ,skruva i sär båda förgasarna blåste ur alla munstycken ,å i hop med dom , nu funkar den . fult ös

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...