Gå till innehåll
tisdag 18 februari 2025
spidibom

Båtplats året runt i Albanien

Rekommendera Poster

Ser på att köpa båt i medelhavet, och har kommit fram till att Albanien verkar både trevligt och billigt.

Någon som har koll på båtplatser med uppläggning i Albanien? Är det lätt att hitta? Hur mycket kan det tänkas kosta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inget om Albanien utom att de väl inte är med i EU.

Om det har betydelse för dig?

Tänker på moms och inklarering till omgivande länder, som är med i EU....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet ingenting om Albaninen i det avseendet så det skulle vara intressant om du skrev lite om hur du kommit fram till att det verkar vara trevligt där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar bara finnas en enda marina enligt denna wikisajt.
Den i Orikum som dock tycks sakna "repairs/yard". (Alltså ingen båtuppläggning om nu "yard" kan tolkas så?)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara landet hålls politiskt och religöst stabilt så anses det ju som up and comin som turist och även båtland av många. Likt t ex Montenegro som nu börjar bli etablerat med en hel del marinor och större yachter som drar dit. En kompis var där i somras. Många fina stränder, trevligt folk och billigt tydligen.

Givet att förutsättningarna inte ändras så är nog en investering i en fast båtplats där en bra investering på sikt om det går att få t ex 20 års lease som på rivieran mfl.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag har hört köper ryssarna upp stora delar av den lilla kustremsan i Montenegro. Fick fram det här från en artikel. Flera av dem är helt enkelt bosättare, men enligt grävande journalister finns det även hel den korruption och pengatvätt i området, med hotell som står tomma. 

Jag har ingen aning om hur det ser ut i Albanien, men det vore fantastiskt om priserna fortfarande hölls nere. Jag har tidigare arbetat i Serbien, och intrycket jag fick därifrån var att läget i Albanien verkade hyfsat stabilt, något man självklart önskar om man vill ha båtplats året om. Är sugen på att åka ner och turista i vilket fall. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...