spidibom 0 Postad 23 Augusti , 2014 Ser på att köpa båt i medelhavet, och har kommit fram till att Albanien verkar både trevligt och billigt. Någon som har koll på båtplatser med uppläggning i Albanien? Är det lätt att hitta? Hur mycket kan det tänkas kosta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 24 Augusti , 2014 Vet inget om Albanien utom att de väl inte är med i EU. Om det har betydelse för dig? Tänker på moms och inklarering till omgivande länder, som är med i EU.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoter 50 Postad 24 Augusti , 2014 Jag vet ingenting om Albaninen i det avseendet så det skulle vara intressant om du skrev lite om hur du kommit fram till att det verkar vara trevligt där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 25 Augusti , 2014 Verkar bara finnas en enda marina enligt denna wikisajt.Den i Orikum som dock tycks sakna "repairs/yard". (Alltså ingen båtuppläggning om nu "yard" kan tolkas så?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 25 Augusti , 2014 Bara landet hålls politiskt och religöst stabilt så anses det ju som up and comin som turist och även båtland av många. Likt t ex Montenegro som nu börjar bli etablerat med en hel del marinor och större yachter som drar dit. En kompis var där i somras. Många fina stränder, trevligt folk och billigt tydligen. Givet att förutsättningarna inte ändras så är nog en investering i en fast båtplats där en bra investering på sikt om det går att få t ex 20 års lease som på rivieran mfl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marenen 0 Postad 1 September , 2014 Var i Albanien förra sommaren, rekommenderas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Motorboating 0 Postad 2 Oktober , 2014 Vad jag har hört köper ryssarna upp stora delar av den lilla kustremsan i Montenegro. Fick fram det här från en artikel. Flera av dem är helt enkelt bosättare, men enligt grävande journalister finns det även hel den korruption och pengatvätt i området, med hotell som står tomma. Jag har ingen aning om hur det ser ut i Albanien, men det vore fantastiskt om priserna fortfarande hölls nere. Jag har tidigare arbetat i Serbien, och intrycket jag fick därifrån var att läget i Albanien verkade hyfsat stabilt, något man självklart önskar om man vill ha båtplats året om. Är sugen på att åka ner och turista i vilket fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser