Bosse250 0 Postad 22 Augusti , 2014 Hej. Är det någon som vet om man kan byta lås kolven på fart reglaget? Skulle behöva en spräng skiss på reglaget. Finns det någon som kanske har en trasig med hel kolv och nyckel? Eller var kan man handla en kolv med nyckel? Är det någon som vet modell nr. på detta fart reglage. Hoppas på hjälp. Mvh Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 22 Augusti , 2014 Finns ingen låskolv i egentlig bemärkelse, hela låset med omkopplare byts som en enhet. Är problemet att du tappat nyckeln, så ordnar sig detta om du tar med låset till en välsorterad reservdelsbutik. t.ex.Marinshopen i Sth. Finns ett begränsat antal olika nycklar. Googla "Quicksilver remote control" så kanske du hittar just ditt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse250 0 Postad 22 Augusti , 2014 Hej questsson Har fått båten nyligen av en gamal dam vars gubbe gått bort. Så tji nyckel, har samma problem med ett Abloy motor lås tji nyckel. Men tack för tipset, jag gjorde som du sa Googla Som du skrev finns det inte så många nycklar. Tydligen om man har tur, skall det sitta en stickers på insidan av locket. Som talar om vad det är för nyckel. Ha det bäst och trevlig helg. Mvh Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 24 Augusti , 2014 Ja det bör stå på insidan av reglaget, köpte 2 nya nycklar till mitt reglage i år från Ebay för 80kr ink frakt. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse250 0 Postad 25 Augusti , 2014 Antagligen har damen som jag fick båten av hittat nycklarna, både till reglaget och en nyckel till motor låset. Skall åka och plocka upp dom i morgon. Tänk om motorn startar nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser