Evin140 0 Postad 20 Augusti , 2014 Hej hej. Nån som har tagit ur en volvo penta ur en båt? Har en Nimo 22 som skulle behöva en liten genomgång av motorn. Det jag undrar är om man måste ur med motorn först innan man kan ta bort drevet lr kan man ta bort drevet först? Och om nån kan ge mig nått tips på vad man ska tänka på när man tar ur motorn??Tacksam för svar. Mvh Har en fundering! Nån som har Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 20 Augusti , 2014 Du kan ta ner drevet först. Det är det vanliga sättet när man servar drev. När det gäller motorn är det mest att hålla koll på vad allt satt och vara försiktig, så du inte skadar något. Motorn är tung och man kan lätt knäcka saker utan att tänka på det när man flyttar motorn och går emot saker. Det är dock den bästa motorn efter B20 att börja meka på. Det finns snudd på delar på ICA och kunnandet är enormt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Evin140 0 Postad 22 Augusti , 2014 Tack så mycket. Då ska jag kika på motorn ikväll se hur allt sitter och drevet. Blir intressant!! En sak till. Måste man ta bort själva plattan som sitter mot båten? Vid drevet?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sauna 2 Postad 22 Augusti , 2014 Tror du menar skölden, nej den låter du sitta kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Evin140 0 Postad 28 Augusti , 2014 Hej igen. Har kikat på drevet! Kan va jag som är helt kass men kommer ej över fund med hur jag får bort det? Skulle va grymt uppskattat om någon kunde beskriva skapligt detaljerat hur man ska gå till väga? 280 drev mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser