Gå till innehåll
lördag 18 januari 2025
Bernte-AQ

Skyllermarks konkurs

Rekommendera Poster

Blir det rekonstruktion eller en galen aktion med överpriser eftersom alla tror dom köper billigt. Hoppas på rekonstruktion och att ingen firma får lida pga av obetalda fakturor.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja nu är det nog vi alla som får lida, då det alltid är skatter som inte betalats in.

Kalle

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja nu är det nog vi alla som får lida, då det alltid är skatter som inte betalats in.

Kalle

Skatter är man vanligtvis personligt ansvarig för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast när det gäller aktiebolag är personen s.k juridisk och visserligen ansvarig att betala men utan pengar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En prestation, ett plusår på tio år! Det är ju meningslöst att de gamla ägarna vilka de nu är får fortsätta efter en rekonstruktion, det är uppenbart. Är ju värre siffror än en del hypade Itbolag procentuellt .

Man ska skilja på kompetens i ämnet el,vilket de har och kompetens att driva företag, vilket utifrån siffrorna de inte har. dvs. Bra produkter men dålig ledning. Obs vits...;-)

Jag har tidigare sett på deras hemsida att man kan köpa aktier i bolaget, ett väldigt udda sätt att bjuda ut sig på som mindre företag. Då kanske de fått in kapital löpande, hur nu någon kan köpa i en verksamhet som backar år efter år.

En försäljning till nya kunniga ägare låter som det bästa!

Och ja, jag driver företag själv. (eftersom det säkert kommer mothugg om detta)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kalle

Jag fick lida tidigt pga deras förestående konkurs. ;)

Hade beställt 100 m 2x2,5 mm2 förtent ledning hos min lokale marinhandlare på vårvintern. Då jag inte fick det jag beställt gick mitt båtarbete i stå och jag började rensa i trägården - i och för sig nödvändigt. Det tog fem veckor innan min lokale marinhandlare fick reda på vad dröjsmålet berodde på och ringde en konkurent som lämnade in en rulle med 50 meter till min handlare i hans bostad när konkurenten åkte förbi på kvällen.

Båtjobbet blev kraftigt försenat - men min trädgård osedvanligt välrensad.  :rolleyes:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja då är det både leverantörer, och staten som får lida, plus toaen, de anställda går på garantilön, vem betalar den? jag vet.

jag skulle rekomendera ledningen att söka sig till reklambranchen, för det finns väl knappast något företag i landet som till den milda grad fått folk att ta till sig deras information, allt dom sagt har blivit en sanning.

trots detta och skyhöga priser lyckas man inte hålla huvudet över ytan vad det gäller ekonomin.

kalle

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu var väl mitt lidande inte så stort - mer än att jag "tvingades" att resa i mina rabatter i brist på båtjobb. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man hade ju fingrar i många syltburkar, och någonstans anar jag att satsningen på mindre vindkraftverk för villor inte funkade som tänkt vilket säkert är en stor del av orsaken till konkursen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis min tanke också. Även satsningarna i Latinamerika kanske inte var helt lönsamma

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom verkar ha förlorat fokus och flummat ut i diverse konstigheter på sistone då dom skulle rädda världen med underliga matmaskiner och liknande, deras förtroendekapiltal när det gäller elsystem i båtar är definitivt värt något, dom fick ett stort genomslag, lyckades få halva båtsverige att snöa in på att alla elkablar måste vara förtennade, så jag skulle inte bli förvånad om namnet lever vidare.

Elprodukterna var bra men priserna ibland våldsamt höga, och man kanske inte skall annonsera på hemsidan att man har jättehöga marginaler: http://www.skyllermarks.se/investor-relations/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan oxå tänka mig att Biltema m.fl. sätter tumskruvar på ett sånt företag som Skyllermarks.

När Biltema får tag på fungerande produkter  så går det rätt o slätt inte att matcha dom på priset, om man inte själv direktimporterar.

Den service som mindre företag kan/kunde ge i form av personliga goda råd och information, den finns idag ofta bara ett par knapptryckningar bort på nätet.

Så hur Skyllermarks kunde motivera sina priser inför sig själva och kunderna, som ofta var både 2 o 3 ggr Biltemas det vet jag inte.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorgligt när ett bra varumärke med kvalitetsprodukter försvinner. Jag är i alla fall väldig nöjd med de elgrejer jag köpt och den information de givit.

Om det nu är så att de fokuserat på andra produkter i andra brancher som inte lönat sig, stärker det den gamla devisen.

- " Skomakare om du har en bra produkt stanna vid din läst"

Om sådana produkter visserligen är lite smådyra så är de ändå en försumbar kostnad utslaget på flera år om de av riktigt bra kvalite. (Det gäller även för rejäla skor). Men för många tänker inte så!

Redigerad av Hasse_O
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SVD skrev om företaget för ngt år sedan!

Nu blåser vi spararna - igen!

E24 har korat årets mest humoristiska prospekt. ”Clean tech-bolaget” Skyllermarks ska plocka in 14 miljoner för att leverera vindkraftverk värda 500 000 000 kronor. Men hittills har bolaget inte skruvat ihop så mycket som en liten bordsfläkt.

E24 vill slutligen rekommendera läsning av prospektet. Det här är humor på hög nivå.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/nu-blaser-vi-spararna-igen_7084165.svd

Förutom sparare och gäldenärer brukar det vara anställda och skattebetalare som får stå för de stora kostnaderna, i och med kostnader för lönegarantin, skatter och sociala avgifter som inte betalats in.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om vi då pratar att tappa bort skattebetalarnas pengar så står tex Vattenfall i egen särklass.

- Det borde ha varit världens enklaste jobb att var direktör för Vattenfall. Det regnar nytt vatten som fyller på i vattenmagasinen hela tiden, dammar, kraftverk och elnät är redan byggda, bara att underhålla installationerna och sedan hova in stora pengar......kan det bli enklare, knappast!

- Men om de vill göra det svårt för sig som statligt företag så kan man tex köpa in tyska kolgruvor (tappar sin gröna profil) eller ett franskt överdyrt elbolag (så slipper de redovisa vinst).  snacka om klipp för säljaren.

Det var utanför den sk boxen

I vilket fall är det trevligt med svenska tillverkande företag på den marina arenan, men tyvärr nu en till som försvann.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...