eembretsen 1 Postad 18 Augusti , 2014 På lördag den 22/8-2014 lämnar jag Göteborg i Albin Vega! Är ni intresserade av att följa oss, ta en titt på hemsidan, följ oss på Facebook / InstagramPlanerat i 3 år, köpte båten för 1 år sedan, åker om 5 dagar. Hemsida: http://djuptvatten.com På Facebook och Instagram heter vi djuptvatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jobhurt 11 Postad 19 Augusti , 2014 Lycka till ! Vore kul om ni kunde lägga till Youtube som ytterligare en kanal där ni skildrar er resa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 25 Augusti , 2014 Lycka till på resan och ha en god tur Som brodern brukar säga innan resor -glöm inte "dubbla med tigerbalsam emellan" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nilsnobbing 152 Postad 26 Augusti , 2014 Lycka till du avundsvärda! Och för allt i världen, glo inte på dataskärmar genom resan, det hinns med sen. Se omvärlden istället. Minska ambitionerna med rapporteringen. //Nils Nobbing Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainKongo 83 Postad 26 Augusti , 2014 Stort lycka till från en tidigare Vega-seglare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allegro33 9 Postad 22 Oktober , 2014 Men... Visserligen så är Amsterdam slutet för många men jag tror inte att det räknas som slutet på en Jordenruntsegling :-) Hahaha syns i Medelhavet snart! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 23 Oktober , 2014 Från bloggen: "Tidsmässigt Den 24 augusti 2014 lämnar vi Göteborg. Förhoppningsvis lämnar vi Kiel kanalen ungefär någon vecka senare. Någon gång i December så ska vår Atlanten-överfart påbörjas och drygt en månad senare ska vi anlända på andra sidan havet. Senast i början på mars ska vi börja vår Stilla havet segling. En och en halv månad senare kommer vi fram till Nya Zeeland och sen är vi ganska oberoende av tiden. Anledningen till att vi måste hålla denna tidsplan är för att slippa alla orkansäsonger." Hmmmmmmm. Världen är nog större enn du tror..................................... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jobhurt 11 Postad 30 Oktober , 2014 Synd att det inte funkade. Men bättre att lyss till den sträng som brast .... Tror utan att veta, att den tid ni hade till förfogande till förberedelser var för kort. Man har bara så och så mycket energi. Att slita med upprustning i ett år för att sedan omedelbart när man är klar kasta loss och ge sig iväg kan (förmodar jag) dränera de sista energilagren och svårigheter som annars skulle vara relativt lättlösta blir bara för mycket. Men bra kämpat så långt och lycka till i framtiden ! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 31 Oktober , 2014 Mycket erfarenhet samlad. Blir det någon nästa gång så har de förhoppningsvis mindre bråttom. Nu siktade de på att hinna bli de yngsta svenskar jorden runt. Att göra en resa under tidspress är inte kul. Då kan det bli som här - kastar loss utan att allt funkar och för sent på året. Hoppas verkligen att de kommer iväg någon annan gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 31 Oktober , 2014 Så kan det gå, det blir inte alltid som man tänkt sig. Kanske var titeln på webbsidan ett varsel. Vara ute på djupt vatten = befinna sig i en situation som man inte klarar av. Härligt att ni ändå tycker att resan varit bra, ni kommer säkert iväg på något liknande senare i livet. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 31 Oktober , 2014 (redigerade) .... Det är bara att fortsätta i vår. Om ni behöver hjälp med upptagning och något ställe att förvara båten. Skicka mig ett PM. Jag tror att jag kan hjälpa till med det. Försäljning vet jag inte mycket om (xxx) Och vi har bra kontakt med ett par stycken varv,som vi litar på. Redigerad 31 Oktober , 2014 av happysix Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 31 Oktober , 2014 Eller låt henne ligga i. Bredvid vår båt så ska jag ha koll på henne åt er.... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allegro33 9 Postad 14 November , 2014 (redigerade) Happy six! Vi var i sixhaven men inte ni.. Men vi träffade våra Brunnsbuttel vänner där, Dom hade precis köpt en Värsting till vakthund :-) Och till DjuptVatten vill ni så kan ni låna vår Dingy här om ni kommer och vill ligga & guppa någonstans Redigerad 14 November , 2014 av Allegro33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 15 November , 2014 Happy six! Vi var i sixhaven men inte ni.. Men vi träffade våra Brunnsbuttel vänner där, Dom hade precis köpt en Värsting till vakthund :-) Och till DjuptVatten vill ni så kan ni låna vår Dingy här om ni kommer och vill ligga & guppa någonstans Vi fick en hälsning av Hennie och Jos från er..... ;)vakthund lol Fair winds Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser