wiri 2 Postad 17 Augusti , 2014 (redigerade) hej,jag har ska denna till min motor, (se lenk nedan)men tänkte om man kunde få tag på en 4bladig ist så den blir lite "starkare" ä inte ute efter någon toppfart vet hur det funkar med stigning mm, men inte hur man översätter det på en 4bladig prop,eller ska man ha samma dimentioner på propp oavsett 3 eller 4 bald? eller ska jag köpa på 3 blad å gå upp lite i diameter å välja 12P eller rent av 11På nää, kom inte med ( vad varvar båten med nuvarade proppeler) tackutan ändast motsvarde propp fast 4bladigska passa 25hk mercury -83 10 Tooth Spline & Thru Hub Exhaust http://www.ebay.co.uk/itm/SOLAS-Prop-Mercury-Mariner-10-1-13-Pitch-3-Blade-RH-1211-101-13-Amita-3-/180890522723?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item2a1dea5463 Redigerad 17 Augusti , 2014 av wiri Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 17 Augusti , 2014 En 4-bladig i ditt fall får nog bli någon propulse variant, oftast får man gå ner en tum i stigning gentemot en 3-bladig. Blir du inte nöjd med styrkan får du väl köpa en större motor ;0) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wiri 2 Postad 17 Augusti , 2014 Ok. Tack för snabbt svar. Misstänkte att man fick gå ner lite. Jo större spis ä ju ett alternativ Men fick tar i båt å motor så billigt. Så ska renovera upp ekipaget lire mest för skoj skull. Å det går att åka skidor efter även om man måste ha lite vana då starterna blir lite jobbiga Därav tänkte om man kunde utnyttja motorn bättre med en 4 blad. Men blir nog senare projekt. Just nu lackas hela motorn i delar. Båten grundspacklad å ska lackas utvändig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser