Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
tedde1

Kullavaggan , erfarenheter?

Rekommendera Poster

Hej gott folk.

Jag har köpt en Hr26 och är i behov av en vagga. Den står idag i en trävagga och jag kommer att bekymra mig hela vintern om den ska stå i den.

Hittade en vagga som heter kullavaggan   ( http://www.kullavaggan.se/badstativer.html ) som känns väldigt prisvärd.

Är det någon som har erfarenheter av vaggan i fråga, bra eller dåliga?

Eller är det bättre att leta efter en begagnad press&son eller tyresövaggan för samma pris?

Eller rostar vaggor sönder så det är bättre att köp nytt?

Mvh

Tedde

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En välbyggd trävagga tycker jag inte är ett bekymmer, en bak, en fram och två kors på varje sidan. På mitt varv där vi använder slipvagn efter traktor är stöttor eller trävagga det vi gillar mest. Stålvaggor tar en sån tid att riva och eftersom varvet inte är inhägnat är det i prinicip bara trävaggor som kan ligga kvar över sommaren. Ligger din båt väldigt utsatt?  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En välbyggd trävagga tycker jag inte är ett bekymmer, en bak, en fram och två kors på varje sidan. På mitt varv där vi använder slipvagn efter traktor är stöttor eller trävagga det vi gillar mest. Stålvaggor tar en sån tid att riva och eftersom varvet inte är inhägnat är det i prinicip bara trävaggor som kan ligga kvar över sommaren. Ligger din båt väldigt utsatt?  

Hej

Jag vet ännu inte var den kommer att ligga i vinter, så hur utsatt det blir kan jag inte säga. Tycker bara att stål känns stadigare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej gott folk.

Jag har köpt en Hr26 och är i behov av en vagga. Den står idag i en trävagga och jag kommer att bekymra mig hela vintern om den ska stå i den.

Hittade en vagga som heter kullavaggan   ( http://www.kullavaggan.se/badstativer.html ) som känns väldigt prisvärd.

Är det någon som har erfarenheter av vaggan i fråga, bra eller dåliga?

Eller är det bättre att leta efter en begagnad press&son eller tyresövaggan för samma pris?

Eller rostar vaggor sönder så det är bättre att köp nytt?

Mvh

Tedde

Du har mejl! / Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tråden avslutad för min del,blev en Tyresö.

Kanske kan vara intressant med information om nämnda vagga för någon annan dock.

Mvh

Tedde

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...