Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
FredrikB

Toppfart Bayliner 2455 5,8L V8?

Rekommendera Poster

Har sökt som en dåre på nätet ikväll... Hittar inget. Vet någon hur snabbt en Bayliner 2455 årsmodell 1989 med 5,8L V8 går? /Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spelar det igentligen någon roll? Du ska från punka A till punkt B. Men ibland kan det komma en annan punkt C som ligger strax utanför punkt A & B's färdväg å då är det bra att ha en stor motor så du slipper ödsla tid på å undra om eller vad det kunde varit. Då kan du va en sväng om C å ändå hinna till B innan motståndaren som kör mellan punkt D och punkt E hinner få syn på punkt B och inser att den är finare än sin punkt E eftersom han precis som du körde å kollade vi punkt F ist å på så sätt upptäckte din punkt B. Har gjort en ritning så du fattar!.

post-5601-1394234360,8694_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Jag har en kompis som har en 2459, -den täckta varianten med dörr bak och ingen flybridge. Han har en OMC 5,8liters Ford 351a. Den gör 40 knop efter att han bytte drevet mot ett VP SX och stålpropp. Räkna med 4-5 knop mindre med ett gammalt OMC drev. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Thure :-D Det är väl som med golfklubbor som man slår långt med. Man kommer bara längre ut i skogen... Anledningen att jag frågar är försäkringspremien. Jag nöjer mig med 25 knop, men är rädd att den drar iväg så det blir dyrt att försäkra. Men den modell jag tittar på verkar ligga på 32-35knop i toppfart. Mer än tillräckligt för mig. /Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De flesta försäkringsbolag verkar ha en gräns på 36 där det drar iväg nått fruktansvärt. 35 å neråt är ung. samma...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den måste ligga mellan 35 -40 antar jag ,för jag har en 2655 med 5 liters och den ligger 30 knop i max.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säg att den gör 32. Dom frågar inte mer...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst David

Har en Bayliner 2655 -92 den gör på topp 33 Knop.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Thure, var du full när du gav din beskrivning eller vad menar du??? fattar nada!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lars

Jag hade en 2455á med omc 5.0l. Den gjorde 38-39 knop på loggen, sedan köpte jag GPS och då gjorde den 31 knop nymålad och 29 på hösten. Konklussion: 2455á med logg toppar 40 knop 2455á med GPS toppar 30 knop. KÖP INGEN GPS. Jag hade färddator kopplad till GPSén och bäst förbrukning med 15x16 treblad stål var vid 23 knop, då drar den ca 1.6l / nm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

F*n vilken tung GPS du måste köpt ;-) I vilket fall som helst så blev köpet av. Lite småstrul som man kan vänta av en 15 år gammal båt. Men den var så fräsch i alla ytor att lite mekaniska problem kan jag svälja. Körde ca 65nm igår. Drog ca 1,8 med kapellet upp och ganska mycket start och stopp. Och min går också långsammare med GPS. Trots att det är en liten lätt bärbar dator. Konstigt. /Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag hade för några år sedan en 2455 -88 med 5,7 l, OMC med stålprop. Toppade runt 30 knop, matchade i 25. /Peppe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...