Isakare 21 Postad 15 Augusti , 2014 Har köpt en 40 hk Yamaha 2t årsmodell 1996. Ägaren hittade inte tank och slang, så jag köpte en slang med kopplingar på Biltema märkt Yamaha i oöppnad påse. Kopplingen ser ut som den skulle passa vilken gammal Evinrude som helst, och den passar inte min Yamaha. Den går att få på, måtten är rätt, men runt själva bränsledelen på motorn sticker det ut en rund svart plastring, och kopplingen bottnar på den innan den når in till låsningen. Har jag fått fel av Biltema, eller finns det olika till Yamaha ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Isakare 21 Postad 15 Augusti , 2014 Har köpt en 40 hk Yamaha 2t årsmodell 1996. Ägaren hittade inte tank och slang, så jag köpte en slang med kopplingar på Biltema märkt Yamaha i oöppnad påse. Kopplingen ser ut som den skulle passa vilken gammal Evinrude som helst, och den passar inte min Yamaha. Den går att få på, måtten är rätt, men runt själva bränsledelen på motorn sticker det ut en rund svart plastring, och kopplingen bottnar på den innan den når in till låsningen. Har jag fått fel av Biltema, eller finns det olika till Yamaha ??WP_20140815_003.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 16 Augusti , 2014 Det sitter kvar en ring från den gammla kopplingen ta bort den så funkar det mvh tutte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Isakare 21 Postad 16 Augusti , 2014 Aha !! Tack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser