Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
Isakare

Bränslekoppling Yamaha.

Rekommendera Poster

Har köpt en 40 hk Yamaha 2t årsmodell 1996. Ägaren hittade inte tank och slang, så jag köpte en slang med kopplingar på Biltema märkt Yamaha i oöppnad påse.

Kopplingen ser ut som den skulle passa vilken gammal Evinrude som helst, och den passar inte min Yamaha. Den går att få på, måtten är rätt, men runt själva bränsledelen på motorn sticker det ut en rund svart plastring, och kopplingen bottnar på den innan den når in till låsningen.

Har jag fått fel av Biltema, eller finns det olika till Yamaha ??post-105647-0-81573000-1408126464_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

post-105647-0-76199200-1408126681_thumb.jpg

Har köpt en 40 hk Yamaha 2t årsmodell 1996. Ägaren hittade inte tank och slang, så jag köpte en slang med kopplingar på Biltema märkt Yamaha i oöppnad påse.

Kopplingen ser ut som den skulle passa vilken gammal Evinrude som helst, och den passar inte min Yamaha. Den går att få på, måtten är rätt, men runt själva bränsledelen på motorn sticker det ut en rund svart plastring, och kopplingen bottnar på den innan den når in till låsningen.

Har jag fått fel av Biltema, eller finns det olika till Yamaha ??attachicon.gifWP_20140815_003.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det sitter kvar en ring från den gammla kopplingen ta bort den så funkar det mvh tutte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...