Gå till innehåll
lördag 02 november 2024
pirro

Suzuki DT 55 -1997

Rekommendera Poster

Har problem med att den går bra i 15 minuter med full belastning, sedan börjar den bluddra-går ned i varv.

Kan det vara något skydd/givare som slår till?

Händer framförallt när jag drar vattenskidor i 10-15 min.

Tar mig hem men med kraftigt begränsad kraft i motorn.?

Tacksam för all hjälp, har bytt renoverat bränsle pumpen men det känns som att något överbelastningskydd som slår till??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det sitter inbyggda begränsingar i dom. Tex om du övervarar. Då sänder systemet övervarvsskyddet med 500 rpm. Och det fortsätter om det händer igen för att skydda motorn. Återställs dok efter ett par min.

I ditt fall låter det som oljenivågivaren ä nått knas mä. För då är den jätte slö och man kan inte varva alls mkt. Oxo för att inte kunna skada motorn. Men du har en röd knapp på motorn som tar bort den spärren om tx det händer en olycka och man snabbt måste i land.

Så har du olja i tanken. Prova att trycka på den knappen när fenomenet uppstår för att se om det upprör,

Kör dok bara en kort stund som test,, isf skulle jag börja kolla oljenivågivaren.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det sitter inbyggda begränsingar i dom. Tex om du övervarar. Då sänder systemet övervarvsskyddet med 500 rpm. Och det fortsätter om det händer igen för att skydda motorn. Återställs dok efter ett par min.

I ditt fall låter det som oljenivågivaren ä nått knas mä. För då är den jätte slö och man kan inte varva alls mkt. Oxo för att inte kunna skada motorn. Men du har en röd knapp på motorn som tar bort den spärren om tx det händer en olycka och man snabbt måste i land.

Så har du olja i tanken. Prova att trycka på den knappen när fenomenet uppstår för att se om det upprör,

Kör dok bara en kort stund som test,, isf skulle jag börja kolla oljenivågivaren.

Hej.

Trodde att jag hade ,löst problemet för ett tag sedan-provade precis som du sa med att trycka in den röda knappen & då klickade det till - men samma problem uppstod nästan genast & provade då att göra samma sak men då hände ingenting när jag tryckte på den röda knappen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ok, inte så enkelt att luftskruver i tanken är täppt?
om du pumpar på blåsan när den börjar gå dåligt? hjälper det?
har du otur kanske det är nått med cdi-boxen,
blir den likadan om du kör utan last?
blir motorn väldigt varm?
testa och ta bort termostaten t vattnen, sitter under ett litet lock på höger sida framifrån sätt,
endel motorer går varm när man drar nått efter, jag tog bort min då vi enbart körde med 2-3 ringar efter


 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska prova att ta bort termostater i helgen, så får vi se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej . Jag har samma problem med min dt -55, hur gick det för dig ? Vore bra å veta ...😜. Mvh Ludvig Karlsson 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...