fahlqvist 1 Postad 11 Augusti , 2014 Hej Min kompressor på en Kad 32 vill inte starta, har provat och bytt relät som sköter vid vilka varv den skall starta har även provat med nytt magnet tillslag, men inget händer tyvärr. Jag kan inte höra att magnet tillslaget slår till. Någon som har en bra ide ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 11 Augusti , 2014 Varvtalsgivaren kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
simons_kad44 0 Postad 11 Augusti , 2014 Hej Min kompressor på en Kad 32 vill inte starta, har provat och bytt relät som sköter vid vilka varv den skall starta har även provat med nytt magnet tillslag, men inget händer tyvärr. Jag kan inte höra att magnet tillslaget slår till. Någon som har en bra ide ? Kolla avgastemperaturgivaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fahlqvist 1 Postad 12 Augusti , 2014 Givare skall kollas.. återkommer i ämnet Tack så länge Kent 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 14 Augusti , 2014 Avgastempgivare som har att göra med in/urkoppling av kompressorn finns bara på motorer med EDC så den biten kan du glömma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
landgren 5 Postad 15 Augusti , 2014 Hej Min kompressor på en Kad 32 vill inte starta, har provat och bytt relät som sköter vid vilka varv den skall starta har även provat med nytt magnet tillslag, men inget händer tyvärr. Jag kan inte höra att magnet tillslaget slår till. Någon som har en bra ide ? Hej. På sid 15 finns hjälpen. Verkstadshandbok KAD volvo_Elektrosystem.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fahlqvist 1 Postad 18 Augusti , 2014 Varvtalsgivaren kanske? Vet du vart den givaren sitter lite mer exakt ? Du vet väl att du kört denna båten ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 19 Augusti , 2014 (redigerade) Varvtalsgivaren kanske? Vet du vart den givaren sitter lite mer exakt ? Du vet väl att du kört denna båten ? Jo jag misstänkte att det var denna jag tog en liten sväng med när vi sjösatte Givaren sitter i framkant och mäter på kugghjulet innanför transmissionskåpan Bara att flytta över från den andra motorn och testa Pentas nummer är 862251. Den med nr22 på bilden/länken http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7738870-21-3097.aspx Redigerad 19 Augusti , 2014 av Capitan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 41 Postad 19 Augusti , 2014 (redigerade) Lättast är nog att ohm-mäta varvtalsgivare, skall ligga på 1050 ohm ± 100ohm Redigerad 19 Augusti , 2014 av Janne1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fahlqvist 1 Postad 4 September , 2014 Händige jag kontrollerade givare och anslutningar på generator, provade sen att mäta på den "friska" motorn och lyckades då kortsluta relät där så kompressorn går hela tiden. Flyttade då över det trasiga relät till den "dåliga motorn och då går kompressorn även där ???? Skall nu upp och prova med ett nytt 3500:- s relä och funkar det så var det nog bara dålig kontakt någon stans . Att man alltid skall börja i fel ände, nu blev det antagligen ett nytt relä istället för en burk Wd 40 !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser