Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
lars7531

Min Suzuki 140 hk startar ej

Rekommendera Poster

Min Johnson (Suzuki 140 hk) år 2005 startar ej. När jag vrider på nyckeln svarar den inte alls, det är knäpp tyst. Har gått helt ok hela sommaren. Bensin och batteri är i sin ordning.

Lars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Börja med att koppla förbi huvudströmbrytaren om du har en sådan. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för snabbt svar.

Jag får ström fram till radio och instrument och lyse. Det är en fyrtaktare om nu det spelar någon roll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för snabbt svar.

Jag får ström fram till radio och instrument och lyse. Det är en fyrtaktare om nu det spelar någon roll.

.

Om tillten bara funkar på motorn men inte på reglarset så är det. Ingen ström på kaben "remote control". Som går in till motorn.

Jag har en sådan på min suzuki 140 2009.

Det kaben går direkt till batteriet via en säkring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1. Är batteriet friskt? Radio och annat kan fungera med dåligt batteri, men när du vrider på startnyckeln sjunker spänningen  och kanske inte räcker till. 

2. Det finns en mikrobrytare i startreglaget. Rör reglaget lite fram och tillbaka för att kolla att reglaget inte blivit feljusterat så att brytaren har brutit startströmmen.

3. Kolla om det finns en tunn kabel med en hängsäkring som går direkt mellan startbatteriet pluspol och in i motorn.

Men det enklaste först: Kolla att nödstoppet är instoppat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min Johnson (Suzuki 140 hk) år 2005 startar ej. När jag vrider på nyckeln svarar den inte alls, det är knäpp tyst. Har gått helt ok hela sommaren. Bensin och batteri är i sin ordning.

Lars

Kan det vara frilägesspärren som spökar? Ibland kan jag behöva dra reglaget fram och tillbaka mellan växel och friläge för att kunna starta motorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...