surfamera 1 Postad 10 Augusti , 2014 Hej, Jag har fått lite påhälsning i tanken eller så har e-tecen börjat dra 10 liter per distans.... Jag har googlat på låsbart tanklock men hittar inget...jag har inbyggd tank och ett vanligt rött skruvlock. Googlar jag fel på "låsbart tanklock Båt" eller finns det inga? /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 482 Postad 10 Augusti , 2014 Jag har för mig att detta avhandlats tidigare och att det inte finns låsbara lock. Det man kan göra är ju att borra hål i "flärpen" man fäller upp och på något vis låsa denna. Det hindrar inge, men man ser om någon varit och nallat. Jag har också för mig att olika typer av "galler" i slangen som gör att man inte fpr ner en slang diskuterades. Minns inte riktigt om det fanns någon produkt eller om det var egna påhitt som ex.vis en boll med hönsnät. Någon annan som mins. Kom på en lösning, sätt in en kulventil på insidan direkt under tanklocket. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 11 Augusti , 2014 Det finns väl nå'n sorts spiral till bilar, om jag inte minns fel. Man pular nerden i slangen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 11 Augusti , 2014 (redigerade) Jag har låsbart tanklock på min båt. Vet dock inte var det är köpt eftersom det fanns när jag köpte båten. Men någonstans finns det att uppbringa. Har nu letat lite, finns ju här: http://www.hjertmans.se/article/dacksforskruvning-bensin-lasbar-38mm Redigerad 11 Augusti , 2014 av kawa 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
surfamera 1 Postad 11 Augusti , 2014 Jag har låsbart tanklock på min båt. Vet dock inte var det är köpt eftersom det fanns när jag köpte båten. Men någonstans finns det att uppbringa. Har nu letat lite, finns ju här: http://www.hjertmans.se/article/dacksforskruvning-bensin-lasbar-38mm ah tack! Däckförskruving....inte konstigt att jag inte hittade något.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 11 Augusti , 2014 Jag har för mig att detta avhandlats tidigare och att det inte finns låsbara lock. Det man kan göra är ju att borra hål i "flärpen" man fäller upp och på något vis låsa denna. Det hindrar inge, men man ser om någon varit och nallat. Jag har också för mig att olika typer av "galler" i slangen som gör att man inte fpr ner en slang diskuterades. Minns inte riktigt om det fanns någon produkt eller om det var egna påhitt som ex.vis en boll med hönsnät. Någon annan som mins. Kom på en lösning, sätt in en kulventil på insidan direkt under tanklocket. Mackey Jag tröttnade på alla låsbara tanklock som bensintjuvarna bröt upp på min bil. Det tog nog inte lång tid att få bort det. Så jag skaffade en tankspiral funkade hur bra som helst. Se bifogad bild Micke W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 482 Postad 11 Augusti , 2014 Jag läste om en kille som gjorde som du, men det funkade DÅLIGT. De som brukade stjäla bensin ur hans bil borrade hål i tanken istället. DYRT att fixa. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 11 Augusti , 2014 Det verkar riskabelt och besvärligt. Hade nog valt att slanga en annan bil istället. Eller båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 12 Augusti , 2014 Jag läste om en kille som gjorde som du, men det funkade DÅLIGT. De som brukade stjäla bensin ur hans bil borrade hål i tanken istället. DYRT att fixa. Mackey Verkar väldigt krångligt på en båt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser