Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Patan

dieselvärmaren

Rekommendera Poster

Hej!! Jag har problem min värmare startar inte mmen jag vet inte vad det är för fabrikat det som står är Type beru 345 gk fabr nr 7972 160606-8417 fläkten går men det verkar inte komma någon diesel HJÄLP!!!!!!!! :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Kolla glödstiftet först.. Är det en gammal Webasto kan det vara ett plastdrev till dieselpumpen inne i värmaren som pajjat, eller pumpen eller en solonoidventil som öppnar för diesel. Eberspräscher är känsliga för luft i dieselpumpen, det är så lite genomströmning i denna att en luftblåsa bara bil stående fast. Men.... Hör med Värmdö Energiteknik, dom kan ALLT om dessa. http://www.varmetek.se/default.asp Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1. hur ska glödstiftet se ut,i mina ögon ser den hel och fräsh ut 2.hur kollar man dieselpumpen på lättas sätt Tackar på förhand Patan!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Ta loss glödstiftet och koppla ledningen till det, så jordar du kroppen på stiftet, då du startar värmaren skall detta göda. Gör det det så är det OK, om inte ....-byt. -Denna test kan också göras direkt med testkablar från batteriet. Ryker det ur avgasröret så kommer det diesel OCH glödstiftet glöder, -Då kan det vara spänningsfall som är problemet. -Koppla då bilens startkablar direkt till värmaren och prova igen. Om dieselpumpen... -hör med Värmdö Energiteknik, dom är väldigt hjälpsamma. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...