forzman 1 Postad 10 Augusti , 2014 Hej ny på forumet men har läst div ämnen om slöa b20 men inte hittat något som stämmer med min. Inhandlade en draco 2000 med aq 115 i veckan. Gick kalas fint i motor och planade fint. Körde dagen efter och gick lika fint. Körde genom en kanal sen efter det var den helt orkeslös. Gör kanske max 7 knopp för ger jag gas och skall skall upp i plan så känns det som den kväver sig. gasar man max går den knappt alls och håller på att dö.. Motorn går annars mycket jämnt och fint när man ligger och fis kör samt när jag ligger still och bara varvar upp den. Märkte också att tändspolen vart glödhet. Sitter weber 32/36 på den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 10 Augusti , 2014 Kolla brytarna så inte materialet börjat vandra eller de är brända isåfall byt även kondingen som är orsaken till detta och troligen orsaken till att spolen blivit varm, är gnistan svag eller inte blå är spolen nu kass. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forzman 1 Postad 10 Augusti , 2014 Det sitter brytarlöst på.. Så funderar på om antingen tändspolen är kass eller så släpper den inte på bränsle på den andra porten vid gaspådrag... Förgasaren är 4 år gammal så borde ju iof inte vara något skumt med den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rickardp 2 Postad 11 Augusti , 2014 (redigerade) Kan vara så att det är hinder i bensinfilter som stryper eller att bränslepumpen håller på att ge upp, det är ju gamla motorer idag. Jag råkade ut för att ett litet gruskorn satt sig i filteringången och gav just dessa symtom. Att spolen är kokhet är ju lite skumt, men inte ovanligt även när man kör brytarlöst över brytarspetsar (antar att det är bm-classics) då den förmodligen inte kontrollerar uppladdningstiden för spolen, som dessutom kan ha gått varm i sitt förra brytarliv. Att stå med tändning på med motorn av kan göra att brytaren ligger på och laddar spolen hela tiden vilken till slut överhettar (gissa varför jag vet detta). Rekommenderar 123ignition, man gråter en gång och skrattar sedan vid varje start, man kan dessutom köra med torr-spole, gnistan blir såpass stark att den tänder även om förgasaren skulle vara lite felbestyckad eller motorn är kall dvs bättre gång vid kall motor. /Rickard Redigerad 11 Augusti , 2014 av rickardp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 11 Augusti , 2014 Går den för magert luktar avgaserna surt och stiften vita. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forzman 1 Postad 11 Augusti , 2014 okej skall börja med att byta alla bränsleslangar samt filter. kolla tändningen och byta tändspolen. sitter dock nytt filter på men kan vara så att någon skit följt med när tidigare ägare bytt filter och slangar.. Har kollar på 123ignition och är riktigt sugen på den. skall se vad plånboken har råd med efter vintern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser