niclaes74 0 Postad 8 Augusti , 2014 Hej Någon som kan hjälpa mig hur jag luftar systemet när jag gått tom på diesel i en D4-300. Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 8 Augusti , 2014 Står på sidan 65 i manualen som du har här http://www.maritimsd.no/Customers/msm/documents/Dokumentasjon%20Volvo/D4_D6.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
niclaes74 0 Postad 8 Augusti , 2014 Tack diesel_pelle. Du tror inte jag behöver fylla filtren...? Har tyvärr ingen filternyckel där jag är nu. Utan att det räcker med att pumpa på? Det pyser lite luft varje gång jag trycker så logiskt borde det ju komma till slut... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jberg 0 Postad 10 Augusti , 2014 Tack diesel_pelle. Du tror inte jag behöver fylla filtren...? Har tyvärr ingen filternyckel där jag är nu. Utan att det räcker med att pumpa på? Det pyser lite luft varje gång jag trycker så logiskt borde det ju komma till slut... Hej, Om det inte fungerar att fylla filtren på det sättet kan du lossa på bränsleslangen som går ut från filtret och vidare till motorn. När du gjort det kan du ansluta en slang och suga fram bränslet med t.ex munnen, återslunga slangen och sedan lufta enligt instruktionsbok. Jag har gjort på detta sätt. Då har allt bränsle gått genom filtret och du riskerar inte att få in smuts i spridarna. Mvh Jberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser