Gäst absint Postad 2 April , 2005 Nu har jag efter möda å besvär rensat bort all gammal murken plywood från min båt. Akterspegeln var riktigt dålig. Nu när jag ska plasta dit ny plywood, hur tjock ska jag göra den? Båten är 5 meter lång å ska drivas av en 40 hk motor. Det satt 15 mm plywood, men då hade jag en 25 hästare. Det är väl lika bra att sätta lite extra, kanske dubbla till 30.. eller kanske 40mm...? Någon som kan hjälpa mig? MVH Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 2 April , 2005 Hej Nicklas! I min Sweet Sixteen sitter det en 30mm inplastad 12mm skruvad invändigt 20mm mahogny utvändigt som motorn hänger på. Så det är bara plus om du går upp i tjockleken. Sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklar 0 Postad 8 April , 2005 Jag bytte förstärkningen på min Canberra tidigare i år. Den gamla var 15 mm, nu satte jag dit 4 * 7 mm= 28. Vi fick då lite problem med att motorbaljan inte passar längre, så flytta bakre väggen i baljan. Bilder finns på vår hemsida: http://hem.bredband.net/micklar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser