Gå till innehåll
måndag 23 september 2024
Koss

Ny 4takt utombordare på 6hp för 4000kr

Rekommendera Poster

En yamaha f6 kostar ca 15000kr i butik förvisso mad garantier och gott om reservdelar, betalar jag 5000kr för en okänd motor med osäker kvalitet så anser jag ändå den vara värd det, kan jag få den att funka i låt säja 3 säsonger så är det vad yamahan tappat i värdeminskning, och enligt säljarens egen utsago så passar ju många reservdelar rakt på ifrån just yamaha f6, så vad är problemet för herr qbert?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte att köpa in motorerna... Det beror på flera orsaker:

Priset jag utgick med från början var för 2,5hk 4t motor (läste fel mejl och trodde 395usd gäller 6hk. istället kostar den 575/595usd beronde på rigglängd) Om de anser mig vara importör så får jag 15% rabbat, om jag är konsument så det priset ovan som gäller. Det gick ut på att man ska ha 10 motorer för att få rabbaten, samt ville de göra affärer med riktiga importörer, för att de skulle sköta det hela med reservdelsförsäljning, reklam osv (tillverkaren skulle bjuda på ett litet lager med reservdelar om man köpte 10 motorer). 

Jag kommer inte ha tid för det hela. 

Utan rabbat skulle en 6hk motor kosta strax under 5500 med moms och alla avgifter, vilket är inte så farligt mycket heller.

Om nån är intresserad få ni själva sköta det, jag ska koncentrera på att laga min nuvarande motor istället.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...