Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
Nettan

gasolugn/miniugn/micro????

Rekommendera Poster

Håller på och renoverar vår ryssö motorbåt. Har gasolplattor men förra säsongen (som var den första med vår båt) saknade vi någonstans att göra pommes , potatisgratäng och bröd eller bullar. Jag bakar nämnligen allt bröd själv och känner att jag vet inte vad som blir bäst?! Har titta på micro med varmluft, försöker få info om gasolugnens funktion eller som jag läst om här om burkugnens funktion. Snälla vad har ni för erfarenheter??? Tack på förhand Nettan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för rådet. Vi har hört om problem med proppar som går när det gäller micro ( eller motsvarande på el) . Det skulle ju inte vara så kul om maten inte blir färdig. Om vi skulle välja burkugn så får vi nog ha 2 eftersom vi är 7 pers i familjen. Vi har en tös på dryga 2år och för hennes del är jag lite skeptisk till ugnen eftersom den sitter i hennes höjd.Tack så länge Mvh Nettan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Nettan!! Har precis införskaffat mig i en burkugn som jag ser fram emot att använda. I mitt fall så får jag inte plats med gasolspis så då fick det bli vanligt tvålågigt med burkugn. Satsade på stuvutrymme och kyl istället. Men visst har du plats och råd så ska du satsa gasspis men akta barnen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Riwallen! Vi skulle nog ha både råd och plats med vanlig ugn men vi har efter många diskussioner bestämmt oss för att skaffa 3 lågigt och 2 st burkugnar. Var har du skaffat din? Har även köpt Båtmat av Anders Billing verkligen att rekommendera om ni inte har den. Hoppas på mycket god mat i sommar. Mvh Nettan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst janase

det låter intressant med micron..söker info om den har du ngn att dela med dig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den vi tittat på är från whirlpool jetchef 359 tror jag den heter. Är bara orolig för proppar som går. Annars en riktig värsting med tom riktig plåt i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...