Gå till innehåll
onsdag 31 december 2025
Jolinez

Problem med powertrim och tilt på Suzuki

Rekommendera Poster

Hej!

På min bättre begagnade Suzuki DF 50 från 2002 har powertrim och tiltfunktionen börjat kärva. Det låter illa när jag trimmar upp den och när jag öppnade den röda pluggen så var oljan som rann ut mjölkfärgad. Hur gör man för att byta/fylla på ny olja och vilken sorts hyudralolja ska man använda? Hittar inget om detta i instruktionsboken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

är den mjölkfärgad är risken att någon packing är dålig så du fått in fukt/vatten i oljan,
men tur bara att byta olja
kan inte hitta nått om oljan heller, men ring någon återförsäljare, dom borde kunna ge dig svar, troligen servo olja/hydralolja
borde finnas bottenplugg på tanken, annars får du lossa någon slang och köra lite försiktigt tills det inte kommer mer olja,, men som sagt kör försiktigt då det inte är bra att köra dom tomma så be någon hjälpa dig så du kan ha koll när det inte kommer mer olja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

är den mjölkfärgad är risken att någon packing är dålig så du fått in fukt/vatten i oljan,

men tur bara att byta olja

kan inte hitta nått om oljan heller, men ring någon återförsäljare, dom borde kunna ge dig svar, troligen servo olja/hydralolja

borde finnas bottenplugg på tanken, annars får du lossa någon slang och köra lite försiktigt tills det inte kommer mer olja,, men som sagt kör försiktigt då det inte är bra att köra dom tomma så be någon hjälpa dig så du kan ha koll när det inte kommer mer olja

Tack för svaret. Jag vet att motorn stått oanvänd ganska länge innan jag köpte den. Kanske har det bildats kondens under förvaringen? Jag får väl ringa någon återförsäljare och diskutera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...