Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
ChristerN

Vill vi ha en massa trams här?

Rekommendera Poster

Jag tycker att trams-nivån har ökat den senaste tiden. Många inlägg handlar inte alls om båtar, mera om att dricka öl, kommentera sin egen förträfflighet osv. Många gånger verkar det som om man kommenterar sina egna inlägg för att nå en högre rang. Jag gillar själv öl men tycker detta forum ska hålla en viss nivå. I slutändan är det vi som skriver inläggen som avgör hur bra Guiden är. Som det nu är blir jag mest irriterad av att det är så glest mellan de seriösa inläggen och att man därför måste leta för att hitta svaren eller de frågor man kan hjälpa till med. Mitt förslag är att de som vill tramsa/chatta ber att få ett eget forum (chatten?) och lämnar de övriga till det de var avsedda för. Nån som tycker som jag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Christer. Ett annat forum jag ofta besöker (programering mm) hade samma problem vilket senare löstes genom att införa en ny rubrik kallad Skrivklåda därefter blev de inlägg som handlade om respektive ämne fritt från tjat mm och vi fick en allt snack i en egen grupp. Den nya gruppen besöks mycket flitigt både av skrivare och läsasare och innhåller ofta massa kul läsning. Därmed blev det lättare att hitta svaren på frågorna. mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst plotter

Instämmer, det borde finnas ett forum eller chatt för de som vill berätta att de sjösatt sin båt eller längtar till sommaren m.m.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fråga: Vill vi ha en massa trams här? Helst inte! Skulle nog vara bra med ett nytt forum som beskrivs ovan! Mvh PJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller oxå med. Börjar likna en annan båtsida jag inte orkar med längre för allt skitsnack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med också. Känner man för att prata om det fina vädret och grillkvällen kan man göra det på ett chattforum. I och för sig är ju Sjösnack lite mer allmän. Steve med Selcon var ju kul och sånt ska ju också ha ett forum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

jag tycker det bra som det är. varför kan man inte få snacka lite skit imellan åt. ett gott skratt förlänger livet :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.. och ett alternativ för de som ändå vill breda ut sig är chatt-forumet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis så tänkte jag. Vore synd på en så bra (ursprungligen) site. Och jag tror att gänget bakom visst bryr sig om huruvida vi ledsnar eller ej. Om jag lägger upp denna fråga och jag får en del svar som bara handlar om gäddor och öl kan jag bara ta det som ett bevis på att ett annat forum behövs. Eller ska vi uppmana dem att gå till den där andra båtsidan och skräpa ner där istället?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja var är mitt inlägg!?!?!?!?! Jag var snorfull när jag skrev det å då kommer det från hjärtat! Det var uppricktigt menat iaf!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan ta det igen men jag kommer inte ricktigt ihåg hur det var. Jag klagade på de som har tid att klaga på skitsnacket. Nämnde någon om att om man jobbar lite själv med båten nu i renoveringsdagar så skulle man kanske inse att 90% av allt som sägs i forumet är lögn, precis som på jugarbänken nere vid sjön... Sen var det något personangrepp och en sjuhelsickes massa svordommar. Påpekade att om man betalade folk ist för att renovera båten själv så skulle det gå ut över oss som sliter och därmed uppskattar lite skitsnack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

håler med dig thure. vi lever ju i ett fritt samhälle. :-Tack :-Tack :-Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

det finns ju massa seriösa inlägg att läsa och svara på du får väll låta bli att läsa dom som du inte tycker om. precis som när man tittar på tv bara att byta kanal. :-?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Xerxes

Håller helt med ChristerN. Är det alltför svårt att skapa en ny adelning för lättare snack? Kolla bara på mängder, mängder andra diskussionsfora, alltså inte bara båtar, utan t ex datorer mm... Skräpsnacket här är lika störande som skräpsnack i verkligheten. Ingen vill ju förbjuda folk att ha roligt, men ordna en egen rökruta för dem. Förstå det här utan spydiga kommentarer, jag går gärna själv till en skild avdelning för löst snack, semesterbilder och omröstningar, men vill inte ha dem bland sakfrågor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst utvecklingsavdelningen

Hej. Vi har ej sålt siten eller gått i ide. Har haft fullt upp med nyutveckling och omstrukturering av kod. Sedan har det ju vart påsk med som någon påpekade. Några är och åker skidor nu. Men för att ta det som jag ville säga. Jag har skapat en avdelning som JUST NU heter ?snack?. Förslag på ett vettigt namn mottages i den (?snack?) avdelningen. Denna tråd är nu låst och kommer snart att raderas. /utvecklingsavdelningen maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...