Falken_sail 0 Postad 5 Augusti , 2014 Hej! Har en Utombordare Yamaha 25DM tidigt 80-tal som krånglar. Startar lätt och går fint på tomgång-lätt gaspådrag men så fort man gasar på lite mera så dör motorn. Dock startar den igen direkt efteråt. Gjort hittills: Bytt bränslepump. ny tank med ny fräsch bensin, ny slang fram till koppling på motorn inkl. blåsa. Också gjort rent förgasaren. Tacksam för alla förslag/tankar. Mvh David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Samfaran 2 Postad 5 Augusti , 2014 Har du bytt tändstift? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Falken_sail 0 Postad 5 Augusti , 2014 Ja, tändstiften är också bytta. Upptäckte ett glapp i kopplingen på motorn för bränsleslangen. Kan de vara så att luft sugs in den vägen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Samfaran 2 Postad 5 Augusti , 2014 Min motor stannade senast jag var ute PGA just den anledningen så det är nog mycket möjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Falken_sail 0 Postad 6 Augusti , 2014 Okej, tack! Var nere på byn och letade efter bränsleanslutningen men utan framgång. Får prova med att helt enkelt koppla förbi anslutningen och se om motorn går bra då. Återkommer ikväll med resultatet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Falken_sail 0 Postad 6 Augusti , 2014 Provade att koppla på slangen från tanken direkt på filtret på motorn men det blev inte bättre. Motorn dog som vanligt när jag ökade gaspådraget. Vad kan det vara då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser