Gå till innehåll
lördag 22 februari 2025
Jolinez

Suzuki DF 50 2002

Rekommendera Poster

Hej!

Undrar om någon har några erfarenheter att dela angående Suzuki DF 50. Jag planerar att köpa en båt med just den motortypen. Hade Suzuki kamaxelkedja redan 2002?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

yes , det hade dom. //T

Tack för svaret. Säljaren hade inte kvar instruktionsboken, men han trodde att den hade kamaxelkedja. Jag vågade inte lita på det. Finns det något annat man behöver beakta före köp? Den gick fint och jämnt under testkörningen och ser allmänt okej ut. Båten som den sitter på är en Örnvik 550 ht.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mer att läsa finns här: http://www.brownspoint.com/store/pc/suzuki/df50.asp och klick på "more details" för extra info.

Vid köp av beg motor , då testa att starta den kall ( be om det) och sen varmkör den för att se kylning fungerar när motor kommer upp i arbetstemperatur. Lyssna på motorljudet och känn på motor oxå för att se om den vibrerar onormalt vid körning.
Det är alltid bra att ta med sig en kompis med motorkunskap för att ha extra ögon. Det brukar löna sig. :)

//T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för länken :). Jag köpte den igår efter en provtur och allt verkar fungera bra. Jag ska göra lite service på den inom kort. Behöver man montera bort undre kåpan för att montera nytt oljefilter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...