alexliljengren 0 Postad 3 Augusti , 2014 Hej vet inte om man kan skriva om vattenskotrar här men ger det ett försök. Har nu ett tag funderat på köp av vattenskoter men har 2 frågor till er. Jag skulle vilja veta ungefär vad olika typer vattenskotrar drar? Drar vattenskotrar med kompressor mycket mera eller hur är det? Ge gärna tips på roliga vattenskotrar! Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 3 Augusti , 2014 Kolla på guppa.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2to4stroke 0 Postad 14 Augusti , 2014 Hej! Hur har det gått med köp? Jag har ungefär samma frågor som du och hoppas någon här är kunnig, på Guppa fanns det så många trådar med få svar på varje så jag upplevde det som lite rörigt, även om medlemmarna säkert är mycket kunniga. Kan man ha skotern liggandes i vatten hela säsongen om det är sötvatten insjö med lite dyig botten (den får alltså stå på underredet i sand/dyn) Någon som vet märke modell om man vill ha en som går billigt, billig att serva, inte alls till lek utan endast till transport och anledningen är att jag är så stel och svag så jag inte orkar lyfta motor när jag närmar mig land och har svårt att komma i och ur en vanlig båt/eka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alexliljengren 0 Postad 14 Augusti , 2014 Vet bara att om man kör i Stockholms skärgård så ska man inte låta de ligga i vattnet alltså ta upp o dra ut det bräckta vattnet som ligger i motorn. Sen så borde man inte låta de ligga i vattnet hela tiden även fast de är sötvatten fast vet inte. Sedan en stabil vattenskoter är lätt kawasaki, de är kända för bra skrov går bäst i grovsjö jämfört med alla andra. Det Vad jag fick veta när jag besökte 88motorsport, trevlig o kunnig personal rekommenderas. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alexliljengren 0 Postad 14 Augusti , 2014 Juste köp en kawa utan kompressor då de är bränsle snålare och ingen dyr service Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser