Summertime 0 Postad 1 April , 2005 Hej på Er! Äntligen är snön väck och det börjar bli dags för vårrustning.............. Vet ni någon bra färg att måla drevet med ? Måste bygga ny bränsletank och har kollat pris på 1,5 mm rostfritt..... ruskigt dyrt......... måste det vara rostfritt eller duger det med vanlig plåt ? MVH Kent Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 1 April , 2005 hej jag fick tag i jotuns färg från en firma som svetsar tankar och lackar med jotuns färger och det är samma som båtindrustrin använder den färg jag målat drevet heter jotamastic den färgen är för under vatten.svetsa en rostfri tank så slipper du problem tänk på säkerheten :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alsson 0 Postad 1 April , 2005 I stort sett alla färgfabrikanter har drev/riggfärg av något slag, tom. i form av spray. Vad beträffar bensintank i vanlig svartplåt går det bra...ett tag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 1 April , 2005 spray färg till drev är som att måla med vatten? inget bra ?-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 23 April , 2005 Hej! Det är nog bara att bita i det sura äpplet och köpa en ny rostfri tank. Men det finns ju färdiga standardtankar. Passar inte någon sådan på/i din båt? /mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst JJ Postad 27 April , 2005 Hej, en firma i göteborg fixade en skräddarsydd rostfri tank till min båt och det gick på knappt 4000 - inte så farligt tycker jag! /JJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 27 April , 2005 Köp ingenting annat än en rostfri tank. Drevet kan du måla med Alcro-Beckers Mekanlack, -då växer det ingenting på drevet det första året heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser