Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Summertime

Goda råd, någon ?

Rekommendera Poster

Hej på Er! Äntligen är snön väck och det börjar bli dags för vårrustning.............. Vet ni någon bra färg att måla drevet med ? Måste bygga ny bränsletank och har kollat pris på 1,5 mm rostfritt..... ruskigt dyrt......... måste det vara rostfritt eller duger det med vanlig plåt ? MVH Kent

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

hej jag fick tag i jotuns färg från en firma som svetsar tankar och lackar med jotuns färger och det är samma som båtindrustrin använder den färg jag målat drevet heter jotamastic den färgen är för under vatten.svetsa en rostfri tank så slipper du problem tänk på säkerheten :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I stort sett alla färgfabrikanter har drev/riggfärg av något slag, tom. i form av spray. Vad beträffar bensintank i vanlig svartplåt går det bra...ett tag...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

spray färg till drev är som att måla med vatten? inget bra ?-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Det är nog bara att bita i det sura äpplet och köpa en ny rostfri tank. Men det finns ju färdiga standardtankar. Passar inte någon sådan på/i din båt? /mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst JJ

Hej, en firma i göteborg fixade en skräddarsydd rostfri tank till min båt och det gick på knappt 4000 - inte så farligt tycker jag! /JJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp ingenting annat än en rostfri tank. Drevet kan du måla med Alcro-Beckers Mekanlack, -då växer det ingenting på drevet det första året heller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...