Botved 94 Postad 3 Augusti , 2014 Min Nasa BM1 fungerar "sådär". Den visar ständigt att vi förbrukar någon tiondels amp, trots det blir banken fulladdad på någon timma i solen med solceller. När man tänder belysningen i instrumentet SJUNKER förbrukningen enl instrumentet??? Den som installerade måste väl gjort fel, eller har den gått sönder? Har ägt båten ett år och instrumentet har haft samma beteende hela tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawolf 384 Postad 3 Augusti , 2014 Min Nasa BM1 fungerar "sådär". Den visar ständigt att vi förbrukar någon tiondels amp, trots det blir banken fulladdad på någon timma i solen med solceller. När man tänder belysningen i instrumentet SJUNKER förbrukningen enl instrumentet??? Den som installerade måste väl gjort fel, eller har den gått sönder? Har ägt båten ett år och instrumentet har haft samma beteende hela tiden. Manualen till BM1 finns på nätet, även i svensk version. Använd den och kolla både installationen och kalibreringen av nollström. När du gjort detta, se till att du har din batteribank fulladdad. Starta sen en typisk förbrukning UTAN att någon laddare är ansluten och igång. Sen bryter du strömmen till BM1 och slår på den igen. Allt enligt manualen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 4 Augusti , 2014 Tack för tipset. Trodde jag följt manualen, men har nog missat det sista du skrev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser