animap 42 Postad 3 Augusti , 2014 Hejsan, Jag skulle vilja ha tips på bra hyttbåtar i storlek runt 6 meter. Exempel på båt som jag söker efter är Uttern 6000. En stängbar mitthytt för alla väder, ett öppet akterdäck (med möjlighet till kapell) och någon sorts minimal förpik. En liten kokvrå är också bra. Just Uttern 6000 verkar perfekt, men jag tar som sagt gärna emot tips om liknande båtar för att bredda min sökning. Budget är 70-100' SEK. Tacksam för svar, // MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
animap 42 Postad 5 Augusti , 2014 Hejsan igen, Jag har också en specifik fråga till er lyckliga Uttern 6000-ägare. Om man lägger till med fören mot brygga/strand, så är väl enda sättet att ta sig in via skarndäcket (dvs det finns ingen dörr/lucka in från fören. Tycker ni att det funkar bra, är det tillräckligt lätt att gå på? Och är inte båten väldigt rank för att gå på skarndäcket så? Tacksam för svar // MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 5 Augusti , 2014 (redigerade) Ryds Natica är ett liknande koncept, dock med kapelltak. Den har en öppningsbar mittruta till fördäck. Stängbart toautrymme och infällt kök på akterdäck. Redigerad 5 Augusti , 2014 av pseudonym Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
animap 42 Postad 5 Augusti , 2014 Ryds Natica är ett liknande koncept, dock med kapelltak. Den har en öppningsbar mittruta till fördäck. Stängbart toautrymme och infällt kök på akterdäck. Tack för tipset! Ja Natican har onekligen väldigt god innevolym för sin storlek, där hytten verkligen är maximalt stor. Tycker det är en liten nackdel att det inte är HT, utan kapell som tak över salongen. Fast det kanske är bra för ventilationens skull.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser