Skruvaren 0 Postad 3 Augusti , 2014 Hej. Jag har fått en gammal Evenrude15hp med snörstart (tomgångsmunstycket åtkomligt från utsidan) som jag tånkt laga & få i gång. Jag har lagat den trasiga snörstarten (ny gänga/insats) och rengjort förgasaren men den vill ändå inte starta ! -jag har återställt tomgång/lågfart munstycket till ursprungliga 1,25 varv den hade innan rengöring, men undrar om inte detta är lite 'snålt' - vad är lämpligt utgångsläge /varv ? Jag tror mej veta att tändspolarna är bytta/kollade av förra ägarn men Jag tycker ändå att gnistan är lite vek (testad med biltema grej) - några tips vad göra ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 3 Augusti , 2014 Börja med att se om det är tänd eller bränslerelaterat. Spraya startgas och se om den går på det. Gör den det är det bränslet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skruvaren 0 Postad 3 Augusti , 2014 Tack för svar ! Ska prova med spray. - nått förslag på utgångsläge för 'tomgång/lågfart' mustycket ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser