Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Gäst Jesper

Krackelering

Rekommendera Poster

Gäst Jesper

Hej, stämmer det att alla plastbåtars gelcoat krackelerar (småsprickor) efter ett tag. Äger en båt som har mängder med små sprickor efter endast 4 år, tillverkaren säger att det är helt normalt för en plastbåt. Kan det stämma?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jesper! NEJ!! Detta är absolut inte normalt efter endast 4 år!!! Var båten helt ny för 4 år sedan och du har vårdat den helt normalt tycker jag att du inte ska tveka en sekund att reklamera detta! Vad är det för båt? En säljare som påstår att detta är normalt är antingen helt okunnig eller direkt oseriös. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med ovanstående. Gå och kolla på en 30 år gammal Maxi, Vega, Albin 25 eller liknande som ligger i din klubb. Sprickor på samma sätt? Nejdå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut inte, finns det småsprickor i gelcoaten efter så kort tid är det läge att ta kontakt med konsumentombudsmannen, under förutsättning att det är en standardbåt. Däremot finns många exempel på specialbyggda tävlingsbåtar där gelcoaten är så tunn att den småspricker ganska omedelbart. Är det en sådan du har kanske?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst köper man en Nordisk tillverkad båt typ ryds eller uttern eller någon annan så, men e det en jänkar båt typ Bayliner, e detta mycket konstigt, gå till botten med saken :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag driver bland annat ett båtförsäljningsbolag som säljer båtar tillverkade av plast och jag vågar påstå att det du beskriver inte är normalt. Är det någorlunda hyfsad kvalitet på båten du har och att du sköter båten (plasten) bör den se fräch ut i princip hur länge som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...