roobeert 0 Postad 1 Augusti , 2014 Hej Jag har fått en spricka längst bak i durken försökte täta och snygga till med ett tunt lager sikaflex, men fogen blev ganska fort gulaktig och upptäckte senast jag körde att den har gått upp igen. Så min fråga är om det finns en bra/stark fog som inte drar till sig smuts? Ska se om jag kan lägga upp en bild senare. Mvh Robert.S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roobeert 0 Postad 3 Augusti , 2014 Hej igen!! Här kommer en bild Som sagt det hade varit fin att få en fog som inte drog till sig så mycket smuts, kanske två lager först sikaflex och sedan något annat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 3 Augusti , 2014 Vet inte exakt hur det ser ut, men jag har några tankar: - En fog i annan kulör, ljusgrå? Runt hela durken - En trälist runt hela durken med fog bakom - Plasta på baksidan, förstärk upp. Krafsa ur fogen, laga med gelcoatspackel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roobeert 0 Postad 3 Augusti , 2014 Vet inte exakt hur det ser ut, men jag har några tankar: - En fog i annan kulör, ljusgrå? Runt hela durken - En trälist runt hela durken med fog bakom - Plasta på baksidan, förstärk upp. Krafsa ur fogen, laga med gelcoatspackel. Det är inget som passar för min båt tyvärr Peter. Ingen som har något förslag på en mirakelfog?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 4 Augusti , 2014 Sika är väl övermålningsbart? Foga först, sen dra på lite färg över fogen kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 28 Augusti , 2014 vit limmar täta https://www.wurth.se/Produkter/Produktkatalog/Kemi/Lim-/Flexibelt-lim/Polyuretan/Limmar-och-Tatar/?p=1 Måste vara limmar täta i metaltub eftersom de även har lim täta vilket är ett kitt som inte limmar och är kladdigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser