crister1 2 Postad 31 Juli , 2014 Hej alla snedseglare en fråga kan man se appel tv i båten när man är i Danmark eller någon som har ett annat förslag Med vänlig hälsning,/Crister Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 31 Juli , 2014 Jag har numera övergett båtlivet för en lägenhet i Spanien, men kan berätta hur jag löst det här med svensk tv.Det finns något som heter sling-tv och jag har min kopplad enligt följande: Antennkabeln från vägg in i Tivoboxen från Comhem. Från boxen går sedan 1 kabel (HDMI) till tv`n och en kabel till den lilla slingboxen som står intill. Från slinboxen går sedan en nätverkskabel till min router som för ut alla mina kanaler (ett åttiotal) på internet.Sen är det bara att logga in på min sling-tv var jag än är i världen, via mobil, platta eller dator. I Spanien har vi eget bredband i lägenheten så det funkar kanon med en minimac kopplad till tv`n. Tänk på att det drar en del bandvidd, så wifi är att föredra, men det finns ju på de flesta ställen numer, gästhamnar och så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Qbert 1 Postad 31 Juli , 2014 Hej alla snedseglare en fråga kan man se appel tv i båten när man är i Danmark eller någon som har ett annat förslag Med vänlig hälsning,/Crister Skaffa VPN-tunnel. Ser själv på amerikanska Netflix med http://www.unblock-us.com. Kostar <35 kr/mån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser