Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025

Rekommendera Poster

Hej alla snedseglare en fråga kan man se appel tv i båten när man är i Danmark eller någon som har ett annat förslag

Med vänlig hälsning,/Crister

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har numera övergett båtlivet för en lägenhet i Spanien, men kan berätta hur jag löst det här med svensk tv.
Det finns något som heter sling-tv och jag har min kopplad enligt följande:

Antennkabeln från vägg in i Tivoboxen från Comhem.  Från boxen går sedan 1 kabel (HDMI) till tv`n och en kabel till den lilla slingboxen som står intill.  Från slinboxen går sedan en nätverkskabel till min router som för ut alla mina kanaler (ett åttiotal) på internet.
Sen är det bara att logga in på min sling-tv var jag än är i världen, via mobil, platta eller dator. 

I Spanien har vi eget bredband i lägenheten så det funkar kanon med en minimac kopplad till tv`n.  Tänk på att det drar en del bandvidd, så wifi är att föredra, men det finns ju på de flesta ställen numer, gästhamnar och så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla snedseglare en fråga kan man se appel tv i båten när man är i Danmark eller någon som har ett annat förslag

Med vänlig hälsning,/Crister

Skaffa VPN-tunnel. Ser själv på amerikanska Netflix med http://www.unblock-us.com. Kostar <35 kr/mån.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...