Pakik 0 Postad 31 Juli , 2014 Har köpt ny båt och har ett metalliskt missljud från drevet vid gång framåt. Absolut tyst vid neutral och backning... Är det någon som har en gissning på vad det kan röra sig om? /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaskon 17 Postad 31 Juli , 2014 Även missljud om du tiltar drevet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippermannen 26 Postad 31 Juli , 2014 Är det ett lagerljud? Ökar ljudet i styrka när du svänger eller om båten lutar mot någon sida? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pakik 0 Postad 1 Augusti , 2014 Gaskon: Japp! ljudet kvarstår vid tiltning. Flippermannen: Jag vet inte om det är ett lagerljud men det är ett konstant vinande ljud vid gång framåt som följer med motorvarven. Svänger eller lutar verkar inte ha nån betydelse. /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pismo 12 Postad 1 Augusti , 2014 Hej. Har även jag kört med vinande ljud några säsonger med mitt bravo 3. Ljudet försvann när jag bytte stödlagret. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pakik 0 Postad 3 Augusti , 2014 Pismo: Men borde inte ljudet vara konstant om det är stödlagret, då det snurrar hela tiden? Stödlagret ska vara bytt enligt förra ägaren men man vet ju aldrig säkert... /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pismo 12 Postad 5 Augusti , 2014 Hej. Det kan man tycka, men i mitt fall forsvann det vinande/sjungande ljudet. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaskon 17 Postad 5 Augusti , 2014 Det finns en smörjnippel som sitter på slutet av motorn på insidan båten. Kan inte namnet där den sitter, men efter jag pumpat in fett där försvann ett ljud som jag haft innan jag smörjde. "Detta var lite luddigt utryckt kanske" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser