lawea 16 Postad 31 Juli , 2014 Jag har tvättat kapellet och ser att bågarna är olika långa. Givetvis noterade jag inte vilken av bågarna som sitter fram resp. bak..... Kan någon 666-ägare med båten nära tillhands kolla om långa bågen sitter fram eller bak vore det toppen så kan jag montera ihop det rätt vid första försöket. //Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 31 Juli , 2014 Båten långt bort men fotoalbumet på forumet. http://www.maringuiden.se/images/sjobod/fotoalbum/5706/i_baten.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lawea 16 Postad 31 Juli , 2014 (redigerade) Det löste sig. Långa bågen bak. Pasade på att byta omtaget kring den bakre så att den främre bågen går att spänna upp bättre. Mycket bättre spänst i kapellet efter det! Redigerad 31 Juli , 2014 av lawea Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 31 Juli , 2014 Snyggt kapellet blev. Ser nytt ut. Funderat något på annan badstege? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lawea 16 Postad 31 Juli , 2014 Jo. Det blev bra för att vara 12 år gammalt. Hade rejält med ingrodd måsskit som jag skrubbade bort med Abnet. Den här sommaren har ju badstegen används flitigt och jag har upptäckt att vi saknar ytterligare ett steg på den. En modell med ytterligare ett steg och som inte blockerar ankarboxen i uppfällt läge vore toppen. Tips mottages tacksamt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 31 Juli , 2014 Orginalet är inget vidare. Sitter skruvat i plasten så man slipper krångla in händerna bakom motorn. BUT 45 från Båtsystem är ett riktigt lyft. Passar på samma ställe men man måste förborra nya hål. Säljs på Hjertmans, Erlandsons brygga och Seasea. Värt vart enda öre Man får en sol och badplats med riktig stege http://www.batsystem.se/databas/ShowProducts.php?language=swe&number_of_category_levels=2&category=stegar&product_sub1_category=badstege&product_sub2_category=none Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lawea 16 Postad 31 Juli , 2014 Ser man på! Den ser riktigt fin ut. Bra handtag att ta tag i också. den ska jag titta närmare på. Tackar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 31 Juli , 2014 Man kan stå på nedersta steget och doppa sig utan att behöva släppa stegen med händerna. Stor skillnad mot orginalet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser