Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Hunnebo

Trimmplan

Rekommendera Poster

Hej Är det någon som har erfarenhet av dom nya trimmplanen som justerar sig själv?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ingen egen erfarenhet men jag har hört att dem skall funka bra till mindre båtar. Till en stor är dem inte så bra för där vill man ju kompensera lutningen i sidled oxå....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De fungerar alldelses utmärkt. Finns föresten några olika fabrikat, Mente Marine (säljs via Watski) och Gecea (gecea.com). VolvoPentas nya är tyvärr inte självjusterande. Det fina med dessa självjusterande är just att de är självjusterande och då även i sidled. Du trycker på knappen när båten är i det gångläge du tycker är bra och sedan sköter automatiken resten, även i sidled.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jasså de va sånadäringa trimplan......de viste jag inte ens att de fanns.......verkar kanon men dyrt va? Jag trodde han menade fjädersjälvjusterande trimplan....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom mekaniskt självjusterande är värdelösa... Dom elektroniska är kanon... Välj rätt. / Sebastian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dyrt är det. Läste om det någon stans har för mig att systemet kostade runt 7,500:- och då måste man köpa trimplanen utöver det... är inte 100% säker på priset men där om kring låg det //Ante

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har hört att mekaniska inte e nåt vidare. Satsa på elektroniska!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det s k Smart Tabs ni menar när ni skriver om mekaniskt självreglerande trimplan? Vad var det som inte fungerade bra? Mvh, //flipbop

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...