Hunnebo 0 Postad 1 April , 2005 Hej Är det någon som har erfarenhet av dom nya trimmplanen som justerar sig själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 1 April , 2005 Har ingen egen erfarenhet men jag har hört att dem skall funka bra till mindre båtar. Till en stor är dem inte så bra för där vill man ju kompensera lutningen i sidled oxå.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
balt 0 Postad 1 April , 2005 De fungerar alldelses utmärkt. Finns föresten några olika fabrikat, Mente Marine (säljs via Watski) och Gecea (gecea.com). VolvoPentas nya är tyvärr inte självjusterande. Det fina med dessa självjusterande är just att de är självjusterande och då även i sidled. Du trycker på knappen när båten är i det gångläge du tycker är bra och sedan sköter automatiken resten, även i sidled. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 1 April , 2005 Jasså de va sånadäringa trimplan......de viste jag inte ens att de fanns.......verkar kanon men dyrt va? Jag trodde han menade fjädersjälvjusterande trimplan.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sebtho 6 Postad 1 April , 2005 Dom mekaniskt självjusterande är värdelösa... Dom elektroniska är kanon... Välj rätt. / Sebastian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
antee 0 Postad 2 April , 2005 Dyrt är det. Läste om det någon stans har för mig att systemet kostade runt 7,500:- och då måste man köpa trimplanen utöver det... är inte 100% säker på priset men där om kring låg det //Ante Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 2 April , 2005 Jag har hört att mekaniska inte e nåt vidare. Satsa på elektroniska! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipbop 2 Postad 2 April , 2005 Är det s k Smart Tabs ni menar när ni skriver om mekaniskt självreglerande trimplan? Vad var det som inte fungerade bra? Mvh, //flipbop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser