Loope 2 Postad 31 Mars , 2005 Kan någon hjälpa mig? En kompis funderar på att köpa en båt med en sexsylindrig Volvo D 47. Kan någon säga hur den motorn är. Skall man tänka på något särskilt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ch Appelgren Postad 30 April , 2005 Hej det är en gammal motor problemet är nog att få tag i motordelar begangnade delar kan finnas på någon traktorskrot Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ove Thorin Postad 30 April , 2005 Motorn tillverkades mellan 1955 - 1965, användes mest i Volvo Starke. Motorn går fint, men som sagts tidigare, delar kan vara problem. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonas schmidt Postad 1 Juni , 2005 Om motorn är i hyffsat skick är det inga större problem. Delar kan man hitta via volvos reservdelslager för lastbilar om det är en konverterad d-47. Om det är en md-47 kan det vara värre med värmeväxlare och skit som korroderar sönder. Fast egentligen varför? Motorn är outslitlig om den inte direkt misskötts. Sitter det pappers-filter pà bränslesidan kan det kanske vara ide att sätta i modernare prylar eftersom jag tror att jag köpte dom sista... Kolla upp bränslepump och ledningar och provtryck spridarna, allt gàr att renovera men kostar en hel del. En stor, tung, driftsäker motor med extremt trevlig och lugn gàng,där du aldrig kommer fà problem med turbon >:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser