Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Gäst Flippermannen

Behöver råd, Evinrude E-Tec 50hp

Rekommendera Poster

Gäst Flippermannen

Är på jakt efter en ny utombordare till min Flipper 470GT. Har hört mycket surr om Evinrude E-Tec 50hp 2-takt med elektrisk insprutning. Den skall vara lika bensinsnål om ej snålare än en vanlig 4-taktare i den storleken. Bra accelation samt hålla låg ljudnivå. Är det nån som har egen erfarenhet eller nåt som talar emot att köpa denna motor. Priset ligger runt 57000. Tacksam för hjälp!!!

post-0-1394234359,7308_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej har själv en e-tec 75hk,den går väldigt bra tyst,snål.snabb och framför allt väldigt snabb och stark i starten. 50hp tror jag är lika bra,såg i en tidning tror det var vi båtägare att den var snabbare och starkare än suzuki 50 4-takt och denförbrukade mindre på toppfart,lite mer i marchfart och mycket mindre i trollingfart. så mitt råd är att köpa en e-tec,tror att det är marknadens bästa motor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

E-tech 50 hk är nog en väldigt bra motor. Har dock inte läst nån test på 50 hk E-tech än (90 hk E-tech har jag läst om och det mesta var positivt). 50 hk (och 60 hk) E-tech väger 109 kg. Det lär din båt klara utan minsta problem. Såvitt jag vet har E-tech 7 års engine protection - det är i så fall rekord och värt en hel del. Nästan samma vikt, ungefär, har Mercury 50 EFI och 60 EFI samt Yamaha F50 och F60 (bägge EFI 2005, förr förgasare). En Yamaha F60 EFI är rätt frestande också kanske, dock drar priset iväg då förstås men Yamaha har 10 % rabatt nu har jag sett på motorer upp till 100 hk (ca 66 tusen kr för F60): http://www.yamaha-motor.se/products/information/campaigns/byteskampanj_marin.jsp Har själv lite förkärlek för Yamaha då jag kört problemfritt några år med min Yamaha F115 4-takt (körde Suzuki förr). Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!
Jag har en evinrude e-tec 50hp å den e helt underbar... har visserligen en lättare båt.. en ribb... men den accar jättefint... ja skulle däremot satsa på 75an om ja vore du...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en e-tech 90hk och är riktigt nöjd. Håller med bertan och de andra. Tror inte du kommer ångra dig om du köper en 50hk etech

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...