Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
jojosurf

Halkskydd grov

Rekommendera Poster

Hej alla båtvänner!

Jag skulle behöva hjälp här med hur man gör grov halkskydd på rufftaket på sidorna. (se bild)

Jag har tyvärr råkat slipat bort grova halkskyddet som fanns där förut för jag tänkte ha Isiteek teak matta där på sidorna men det blev liksom ”för mycket av det goda” Vill ha dit halkskydd igen. 

Jag har googlat lite runt men hittade bara att man kan göra halkskydd som är väldigt ”fin kornigt” men det vill jag inte ha utan vill ha ungefär lika grovt som på bilden med handen. 

Tacksam för all hjälp jag kan få! :-)

Mvh /Joel som håller på att renoverar båten i över 40 graders hettan i båttältet… :-/

post-93173-0-82238800-1406619511_thumb.jpg

post-93173-0-26586200-1406619506_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En idde är väl lägga någon form av grovt kornig matta över den och måla med tunnflytande gelcoat, det andra är väl kanske att guta av mönstret på den bit du har och pressa in det i ett tjockare lager av gelcoat. Vet inte om något förlag kan vara gångbart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag lagar skador på däcket har jag använt trolldeg som jag först präglat in mönster i från intilliggande däck. Jag fyller mönstret i trolldegen med gelcoatspackel, lägger i spackel i skadan och trycker sist dit trolldegen. När spaclet härdat tar jag bort trolldegen och tvättar bort resterna.

Kanske lite jobbigt på en större yta, men du eller någon annan får kanske någon bra idé.

Bättre!

Kolla med ett varv, det kan inte vara första gången någonsin man vill återskapa ett däcksmönster.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har varit på semester och inte kollat detta forumet förrän nu. 

Tusen tack för alla tips. Jag ska prova mig fram! :-)

Mvh /Joel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...