Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
Olof_M

Ny toalett

Rekommendera Poster

Är det någon som vet varför Erlandsons kan ha en toalett till nästan halva priset jämfört med andra märken? Är det någon med erfarenheter från de toalettstolarna från E-sons brygga?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det här är en sann histora, om en ej otrolig... Jag var precis på samma linje som du, stolen ser helt OK ut så jag bestämde mig för att åka ut och köpa en. Stod och skruvade lite på den och fick tag på en säjare och frågade typ, Är den något att ha den här?. Döm om min förvåning när säljaren svarade Nja, vi hade räknat med fler reklammationer är vad vi fått, kanske så många som 20% !!! tänkte jag, vad nu? Jaha ojdå, frågade jag, varför då? Jo, sa han Du ser den här plastbiten här nere på sockeln, på motstående sida mot pumphusets anslutning? Den är jättetunn och skruvad med en skruv rakt igenom, på originalet är den här pluggningen kraftigare Onödigt att säja att jag tackade för mig. Det kommer att bli ett original, dvs en Jabsco. Visserligen drygt dubbel så dyr, men ett bajfritt kölsvin är värd några extra hundralappar, tycker jag...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en gammal toalett som jag skänker bort. Fungerar men läcker lite sjövatten när man spolar. Alltså bara sjövatten och inget annat. Säkert bara att täta med ny packning. /Anteman

post-4625-1394234360,1826_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för era historier och erbjudanden. Jag ska till plåtslagaren för tank-köp idag. Vi får se vad det blir för stol, även om jag fick veta av försäljaren hur bra lock den billiga stolen hade...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...