Pilletant447 71 Postad 28 Juli , 2014 (redigerade) Är det någon som vet om Flipper på special beställning tillverkade gamla 666 HT med utombordare? 250-275 HK skulle ju kunna gå faktiskt rent teoretiskt. Har bara sett inombordare nämligen med Mercruiser V6/V8. har rätt bra koll i övrigt på just Flipper båtar men in detta. Redigerad 28 Juli , 2014 av Pilletant447 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kent_W 0 Postad 29 Juli , 2014 Är det någon som vet om Flipper på special beställning tillverkade gamla 666 HT med utombordare? 250-275 HK skulle ju kunna gå faktiskt rent teoretiskt. Har bara sett inombordare nämligen med Mercruiser V6/V8. har rätt bra koll i övrigt på just Flipper båtar men in detta. I slutet på -80 talet gjorde det företag som jag var delägare i ett provmontage med 2st 150HKr Yamaha motorer monterade på ett av oss tillverkat och marknadsfört Trim/Tiltbart motorfäste, som marknadsfördes under namnet PROBOX, på en FLIPPER 777-a. Detta gjordes i samarbete med Flippers dåvarande konstruktionschef, som använde båten och gjorde ett antal jämförelser med deras standardinstallation med V8/drev. Resultatet, som jag tyvärr inte har någon kopia på eftersom jag slutade på företaget -89, visade på bla. högre toppfart, lägre bränsleförbrukning. Flipper ville också se hur man kunde utnyttja båtens innerutrymmen på ett bättre sätt. Jag har numera "tagit hand" om PROBOX och har både kompletta Motorfästen och reservdelar till dessa. /KentW 2x150Hkr Flipper 777.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 29 Juli , 2014 (redigerade) Är det någon som vet om Flipper på special beställning tillverkade gamla 666 HT med utombordare? 250-275 HK skulle ju kunna gå faktiskt rent teoretiskt. Har bara sett inombordare nämligen med Mercruiser V6/V8. har rätt bra koll i övrigt på just Flipper båtar men in detta. 666HT finns även med Volvos dieselfemma på 160 eller 190 hk. Vi har 160 modellen som även testas i programmet mot en Aquador http://www.tv8play.se/play/227700 Redigerad 29 Juli , 2014 av 666D3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 29 Juli , 2014 Är det någon som vet om Flipper på special beställning tillverkade gamla 666 HT med utombordare? 250-275 HK skulle ju kunna gå faktiskt rent teoretiskt. Har bara sett inombordare nämligen med Mercruiser V6/V8. har rätt bra koll i övrigt på just Flipper båtar men in detta. I slutet på -80 talet gjorde det företag som jag var delägare i ett provmontage med 2st 150HKr Yamaha motorer monterade på ett av oss tillverkat och marknadsfört Trim/Tiltbart motorfäste, som marknadsfördes under namnet PROBOX, på en FLIPPER 777-a. Detta gjordes i samarbete med Flippers dåvarande konstruktionschef, som använde båten och gjorde ett antal jämförelser med deras standardinstallation med V8/drev. Resultatet, som jag tyvärr inte har någon kopia på eftersom jag slutade på företaget -89, visade på bla. högre toppfart, lägre bränsleförbrukning. Flipper ville också se hur man kunde utnyttja båtens innerutrymmen på ett bättre sätt. Jag har numera "tagit hand" om PROBOX och har både kompletta Motorfästen och reservdelar till dessa. /KentW Ser häftigt ut med dubbelmontage. Det finns alltså bara ett slags brakket att välja på om man vill ha utombordare på Flipper 666 HT? Dom har med andra ord aldrig tillverkat en 666 HT med en vanlig akterspegel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kent_W 0 Postad 29 Juli , 2014 (redigerade) Jag har ingen kunskap om vad Flipper tillverkat för båtar överhuvudtaget, men det projektet vi var delaktiga i var att utvärdera om det fanns flera möjligheter att nyttja ett och samma skrov för olika motoralternativ. Och att dessutom kunna erbjuda alternativa planlösningar i båten. Om du är intresserad av mer teknisk information om PROBOX, är det bara att skicka ett mail till: xxx@xxx.xx så skickar jag över lite måttuppgifter mm. Mvh/ KentW Redigerad 29 Augusti , 2014 av stavhammar Egen reklam ej tillåtet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser