finnsport420 0 Postad 27 Juli , 2014 Hejsan! Köpte en ny båt nyligen Four Winns 180 Horizon bowrider med en Johnson 140hk v4. I blocket annonsen stog det att både båt och motor var från 1990. Och att hamnkapellet var nytt. Toppen bra tänkte jag och åkte ner för att kolla på båten, ny städad och fin, vi åkte kanske en 2 mil resa med ägaren så jag fick provköra båten i en sjö. Gick bra och tyst. Nåväl åkte hem och funderade över saken... Ville ha båten så vi åkte ner igen med egen trailer en 80km/h trailer för att vi inte ville åka denna långa resa i 30km/h vi flyttade över båten och avslutade affären för 72500kr. Hemfärden var helt smärtfri och vi sjösatte båten direkt vid ankomst. Startar upp motorn och den knackar nå så in i helvetet men men jag fortsatte att köra i en vecka totalt. Innan de visade sig att motorn hade varit skuren sen dag 1?! Så de var bara att köpa ny, men när vi skulle av med motorn visade de sig att motorn är från 1988!? Så jag letade efter en ny motor på blocket och sedan fick jag för mig att kolla om min båt hade någon sorts historik på internet och hittade att förra ägaren har skrivit om den. Har är medlem på maringuiden och i sin "recension" om båten står de där att båten är från 1989 alltså inte 1990! Visst de skiljer bara ett år men han visste om de! Jag vet inte om man kan eller hur men jag känner mig så lurad att jag vill gå vidare med detta. Tacksam för svar om hur jag ska gå till väga. Mvh: Eric B PS: Jag har nu köpt ny motor så säsongen är räddad! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 27 Juli , 2014 Den stora skillnaden på -88, -89 och -90 känns så där, men visst är det tråkigt att maskin inte gick som den gjorde vid provturen. Vad hände mellan er provtur och hemkomsten? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
finnsport420 0 Postad 27 Juli , 2014 Tycker jag inte heller att det är så farligt men ändå... Jag provkörde åkte hem och återvände ca en vecka efter kanske de var 5/6 dagar, vi bytte bara vagn allt var smärtfritt gjort lika hemfärden hur lugn och stabil som möjligt. Apropå de jag ringde upp förra ägaren samma dag som vi märkte knacket och jag frågade om någon hade provat båten men han nekade till det och sa att båten bara hade stått... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 531 Postad 27 Juli , 2014 Om du med "gå vidare" menar att du vill få säljaren att ge dig pengar tillbaka tror jag du får det svårt. Men du kan ju alltid kontakta honom och säga att du läst här på mg att båten inte var från -90 som han skrivit i annonsen och fråga varför. Men att få pengar tillbaka tror jag inte är möjligt. Glöm och gå vidare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 496 Postad 1 Augusti , 2014 Blocket har både privata och kommersiella användare. Om du köpt av ett företag har du möjlighet att komma någon vart om varan är felaktig. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser