galetgambler 1 Postad 25 Juli , 2014 Hej, Jag söker efter en båt med 6 sovplatser (två separata kabiner och en bäddbar soffa går bra) som dessutom är av HT eller kabin-modell. Exempelvis uppfyller Nimbus 30 HT och Forbina 36 dessa kriterier. Men nu till problemet. Priset på dessa är från 900 Tkr och uppåt. Jag mottar gärna tips på båt som uppfyller mina krav nedan men som är billigare. Krav 4-6 sovplatser (minst två kabiner) Toalett/dusch HT/Kabin marsfart minst 23 knop Max 10 år gammal Önskvärt Singelmontage lätt att ta sig fram till fören (helst ska det inte vara ett smalt skarndäck) Tror jag fick med de mesta kraven/önskemålen //Rickard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 26 Juli , 2014 Utan att ha full koll på marknaden så låter billigare än 900 kkr , marschfart minst 23 knop och max 10 år gammal i kombination med 6 kojplatser som en svårlöst ekvation, kan du tänka dig att sänka marschfarten rejält eller titta på något betydligt äldre så ökar nog chansen att hitta en båt till rätt pris.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 26 Juli , 2014 Titta inte så mycket på båtens årsmodell finns fina båtar som är lite äldre men med nyare drivlinor tex Fjord Dolphin 975 från 91 med motor från 2009 under 600k. Där kan det vara värt att kika på skicket av båt och inredning o utrustning, den här har tex nytt kapell. Finns i sthlm på blocket, finns flera andra liknande lite äldrebåtar i som det ser ut fint skick med nyare motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 26 Juli , 2014 Utan att ha full koll på marknaden så låter billigare än 900 kkr , marschfart minst 23 knop och max 10 år gammal i kombination med 6 kojplatser som en svårlöst ekvation, kan du tänka dig att sänka marschfarten rejält eller titta på något betydligt äldre så ökar nog chansen att hitta en båt till rätt pris.... Ja. originalkriterinerna och under 900k låter lite som en önskedröm tyvärr. Som tidigare sagt så måste du nog göra avkall på ett eller ett par krav för att komma ned betydligt under 900k i pris. Visst är en gammal välskött båt med bytta motorer ett kap, men min uppfattning är att det inte direkt kryllar av dem på marknaden tyvärr. Vad är absoluta maxpriset du kan tänka dig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
galetgambler 1 Postad 26 Juli , 2014 Här är en båt för 595 000 som uppfyller alla krav förutom ht eller kabin.. http://www.blocket.se/stockholm/Bavaria_27_Sport__2007_55074329.htm?ca=15&w=3 Jo jag vet att jag troligtvis behöver gå på äldre, men är dålig och osäker på äldre motorer tyvärr. Rädd att det ska bli en hög extra kostnad.. Någon med erfarenhet av motorer som gjort en 800 timmar? Bensin vs disel? Tackar för tipset på fjorden, tar gärna emot mer tips. Tyvärr hade den båten lite små skandäck som jag ser det. Sen är ju dubbla motorer dubbla risken som en okunnig som mig ser det.. Angående pris, svårt att säga, men lever väl i drömvärlden att jag för bavaria 27-pris ska kunna få en ht med samma kriterier.. Rickard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 27 Juli , 2014 Tittade du på rätt fjord? Dolpin 975 har en motor och helt ok skarndäck, 1 ägare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser