Tampen 0 Postad 31 Mars , 2005 Att köpa kompass för att användas i stålbåt är ju inte gratis direkt. GPS är ju ett alternativ men det kan man ju inte alltid förlita sig på. Någon som vet om de billigare handhållna kompasserna visar till räckligt rätt om man står upp på skrovet och läser av dem? Eller är deviationen för stor då? Till min båt som jag köpte i höstas fick jag med en vanlig kompass vilken ju är värdelös i en stålbåt. Funderar på att köpa en laptop med sjökort och gps istället för att lägga 5-6000:. på ett stålbåtskompass. /Tampen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 31 Mars , 2005 Vi har en elektronisk kompass som sitter på gösstaken. Funkar perfa. Visst laptop och grejor är ju skojigt men DYRT. :-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Niklas Postad 31 Mars , 2005 Jo visst är laptop lite dyrt. Men man får ju gps, plotter, dvd-spelare mm i ett. Ser man det så är det kanske inte så dyrt. Vad ska man med en dvd-spelare till i båten? Ja förra sommaren hade jag gärna haft en. Utomhus aktiviteter i juni juli kunde varit roligare. /tampen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser