Einarsson99 0 Postad 25 Juli , 2014 Min gamla mercury -80 50 hk har problem med kylning. Det kommer inget vatten ur skvaller röret. Jag har blåst med tryckluft i skvaller röret och det verkar rent. Har även kollat impellern som verkar kry. Fint gummi och inga sprickor. När jag hade ned riggen för att kolla impellern blåste jag även med tryckluft i kylkanalerna genom vattenröret. Men motorn vill ändå inte kyla det kommer iaf inget genom skvallerröret. Någon som har något tips?? Hälsningar Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 26 Juli , 2014 Hur har du konstaterat att den inte kyler. Att den inte skvaller är i sig inget absolut bevis på avsaknad kylning. Tror dessa tvärspolade raka 4-cyl motorer saknar termostat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Einarsson99 0 Postad 26 Juli , 2014 Hur har du konstaterat att den inte kyler. Att den inte skvaller är i sig inget absolut bevis på avsaknad kylning. Tror dessa tvärspolade raka 4-cyl motorer saknar termostat. Det vill inte komma något vatten ur skvallerröret och därför är jag inte.säker på om den kyler. Har rensat skvallerröret och haft loss det och kontrollerat så inget sitter i utgången till skvallerröret. Om kylvattnet cirkulerar som det ska, borde det väl komma vatten i skvallerröret. Därför funderar jag om det finns en termostat som styr stryper cirkulationen. Tacksam för fler tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser