Tobbe578 0 Postad 24 Juli , 2014 Hej, nu gör ja ett sista försök med motorn innan den hamnar på skroten, jag har en yamaha 20hk som rubriken lyder, den varvar ut hur fint som helst när man har inte har någon växel i, men så fort man lägger i en växel så orkar den inte varva ut så den går bara på en cylinder, båten är en 6 meters plastbåt ,kan det vara så att de har något med membranet i förgasaren att göra att den inte orkar pumpa ut till båda cylindrarna? ska tillägga att ja bytt båda tändspolarna,tändstift,soppapump,soppa filter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callekalmar 2 Postad 25 Juli , 2014 kompressions problem låter det som... Mitt tips är att göra ett kompressionstest. Finns olika typer av kompressionsprovare på Biltema. Ta reda på trycket för just din motor och gör en kontroll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 26 Juli , 2014 hej, jag har gjort ett komp test förra sommarn å minns ja rätt så visa den 6.5 på båda cylindrarna, är det för lite? är ju inte en ny motor precis, vet inte vad de är för årsmodell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser