gihe 0 Postad 24 Juli , 2014 Har funderat på städningen I båten, det blir snabbt rätt skitigt speciellt som visa I familjen vägrar ta av skorna vid ombordstigning. Använder ni handsop, bildammsugare eller en vanlig dammsugare ansluten till landström? Läste om Black & Decker PAD 1200 vilken jag tycker later vettig, vi har inte landström men väl en converter och då borde det väl fungera? Någon som har erfarenhet av denna eller annan BRA dammsugare? Eller klarar ni er med sop och trasa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moggep 27 Postad 24 Juli , 2014 Vi kör med en billig bildammsugare från Jula. Den är inte bäst, men duger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 24 Juli , 2014 En liten riktig dammsugare för 230 volt som strömförsörjs från båtens batterier via inverter. Den drar mycket ström, men å andra sidan tar det inte många minuter att dammsuga ren båten. Jag brukar förespråka att man skaffar inverter för att t ex kunna köra dammsugare eller handverktyg, men också för att vid behov kunna ladda dator, telefon mm utan behov av 12-voltslösningar. Du kan köpa en 2500 watts sinusinverter (samma ström som i eluttaget) på Ebay från Kina för 2000 kr. Denna har jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 24 Juli , 2014 Själv kör jag med en från Waeco. Går att ladda med 12 eller 230 volt. Suger bra, samt att den även kan suga upp vatten. Tar även liten plats. Prisvärd! http://webshop.waeco.se/article/24454 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 24 Juli , 2014 "Själv kör jag med en från Waeco. Går att ladda med 12 eller 230 volt. Suger bra, samt att den även kan suga upp vatten. Tar även liten plats. Prisvärd! http://webshop.waeco.se/article/24454 " Har också en dylik men kör det direkt på 12 v från båtens batterier- blev en helt annan fart på den mot med det inbyggda batteriet- gjorde så att jag monterade bort det inbyggda batteriet och kopplade in en lång sladd på 2x2,5 mm2. Kanonbra då vi har 2 st hundar som fäller en del, bra också som Diesel Pelle skriver att den även kan suga vatten. //Roger Gilla detta Svara Multi-citat " Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser