Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
jolleseglarn

Vad är det för båt?

Rekommendera Poster

Hej!

För några år sedan köpte mina föräldrar en liten jolle till mig men trots ett relativt stort seglingsintresse har båten bara varit i vattnet ett fåtal gånger. Nu har tiden kommit då andra båtar lockar och då är även tiden inne för att sälja. Tänker lägga upp en annons inom kort men insåg igår att jag inte vet vad båten heter! Kanske inte det viktigaste men det hade varit kul att få reda på det! Hoppas ni kan hjälpa mig!

Bilder:

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan det vara ursprunget till Mothjollen? Den blev senare en konstruktionsklass med väldigt extrema varianter, medans ursprunget så småningom blev E-jollen. Vill minnas att Mothen såg ut ungefär sådär i slutet av 60-talet, början sv 70-talet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fanns några bilder på google som var ganska lika den men klassmärket stämmer inte :(

Borde det inte finnas någon typ av register med båtar och klassmärken?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan det vara ursprunget till Mothjollen? Den blev senare en konstruktionsklass med väldigt extrema varianter, medans ursprunget så småningom blev E-jollen. Vill minnas att Mothen såg ut ungefär sådär i slutet av 60-talet, början sv 70-talet.

Tror inte den är relaterad till Mothjollen som föregångare även om mothjollen var scows förr. Mothen tror jag har funnits längre. E-jollen är faktiskt en Mothjolle, de mäter fortfarande in så vitt jag vet.

Vad det är vet jag däremot inte...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Dubbelpost från luren...

Redigerad av JonasP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...