Leonardo 12 Postad 23 Juli , 2014 Hej, Tänkte byta glödlampa i armaturen på toaletten. Armaturen är av den gamla klassiska typen som man vrider på för att tända. Se bilden. Är det någon som vet hur man får isär en sån? /L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 23 Juli , 2014 Tryck ihop vrid lite till har jag för mig. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 23 Juli , 2014 Tryck in glaset och vrid Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 23 Juli , 2014 När du vridit vänster för att släcka ljuset, vänster, så vrider du ett hack till och du får hela glaskupolen i handen. Fråga mina 2 töser, dom vred konstant varje gång för långt och fick glaset i handen. De 300 första gångerna bad dom snällt om hjälp att sätta tillbaka det. Men mot slutet la dom det bara på bordet utanför toadörren :-) . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Leonardo 12 Postad 23 Juli , 2014 Har haft en LED-lampa liggande i flera år, och nu tänkte jag äntligen byta. Då visar det sig att den nya lampan var trasig. Tack för tipsen i alla fall! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 23 Juli , 2014 Har haft en LED-lampa liggande i flera år, och nu tänkte jag äntligen byta. Då visar det sig att den nya lampan var trasig. Tack för tipsen i alla fall! Du vet väl att LED-lampor oftast måste kopplas rätt med hänsyn till plus och minus vilket glödlampor inte bryr sig om? Så att du inte kastar en fungerande lampa... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasAn 9 Postad 23 Juli , 2014 Passar på att ställa en relaterad fråga. Är det nån som vet vad det skall sitta för typ av glödlampa i den här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Leonardo 12 Postad 23 Juli , 2014 Har haft en LED-lampa liggande i flera år, och nu tänkte jag äntligen byta. Då visar det sig att den nya lampan var trasig. Tack för tipsen i alla fall! Du vet väl att LED-lampor oftast måste kopplas rätt med hänsyn till plus och minus vilket glödlampor inte bryr sig om? Så att du inte kastar en fungerande lampa... När det är en spollampa borde man väl i så fall bara kunna vända på den, eller? Ska det inte vara plus i ena änden och minus i den andra? Testar att vända.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monark-670 10 Postad 23 Juli , 2014 (redigerade) AndreasAn: Det ska väl vara sån där med spetsiga kontaktytor i var ände. Ser ut som att det ska vara två st i denna armaturen. Finns i olika längder beroende på styrka. Redigerad 23 Juli , 2014 av monark-670 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasAn 9 Postad 23 Juli , 2014 AndreasAn: Det ska väl vara sån där med spetsiga kontaktytor i var ände. Ser ut som att det ska vara två st i denna armaturen. Finns i olika längder beroende på styrka. Tack för tipset, vet vilka du menar! Får mäta och bege mig till båtaffären. /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 23 Juli , 2014 Har haft en LED-lampa liggande i flera år, och nu tänkte jag äntligen byta. Då visar det sig att den nya lampan var trasig. Tack för tipsen i alla fall! Du vet väl att LED-lampor oftast måste kopplas rätt med hänsyn till plus och minus vilket glödlampor inte bryr sig om? Så att du inte kastar en fungerande lampa... När det är en spollampa borde man väl i så fall bara kunna vända på den, eller? Ska det inte vara plus i ena änden och minus i den andra? Testar att vända.... Ja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Leonardo 12 Postad 24 Juli , 2014 Har haft en LED-lampa liggande i flera år, och nu tänkte jag äntligen byta. Då visar det sig att den nya lampan var trasig. Tack för tipsen i alla fall! Du vet väl att LED-lampor oftast måste kopplas rätt med hänsyn till plus och minus vilket glödlampor inte bryr sig om? Så att du inte kastar en fungerande lampa...När det är en spollampa borde man väl i så fall bara kunna vända på den, eller? Ska det inte vara plus i ena änden och minus i den andra? Testar att vända.... Funkade! Tack för tipset! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser