Gå till innehåll
fredag 20 december 2024
Gäst MaxSchmeling

Seven Oceans från Hjertmans

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling

Funderar på en liten, praktiskt gummibåt från SevenOceans och Hjertmans verkar ha ett bra pris på dessa. Någon som har något ont att säga om märket?

post-102122-0-90160600-1406090200_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte testat själv men sett den på Hjertmans. Ser bra ut...

Tittar också på jollar när jag är ute och de här ser fortfarande fräscha ut men jag vet ju inte om de är nua, ett år eller två tre år gamla? Kan mycket väl tänka mig en sådan (priset känns helt ok)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och med nua så menas då NYA... Jämrans brist på redigeringsmöjligheter!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle tro att det är samma båt som säljs under flera olika namn och tillverkas i Kina.

Har en som är misstänkt lik men heter Silver Marine och har lite annan färgsättning. Men handtag, detaljer och pontonernas utformning är mycket lik (vågar inte säga identisk eftersom min är några år gammal och jag inte har jämfört dom sida vid sida).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag jämförde olika gummijollar på mässan i våras. Jag har för mej att seven oceans bara hade en dragögla (jag kan ha fel). Valet föll på Erlandssons som har tre, så man kan sprida ut draget lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ossy. Vilken storlek valde du, är du nöjd med den? Även vi står lite i valet och kvalet mellan Erlandssons eller Hjertmans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte den lättaste (23kg?) på 2,40m. Uppblåsbar durk och uppblåsbar köl (lätt V-bottnad). Jag ville ha en som var lätt att bära, då jag förvarar den en bit bort på bryggan. Tycker den funkar bra. Har inte provat med motor än, bara rott den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det ingen som haft problem med kina jollar.

http://www.youtube.com/watch?v=aKQSScygUbA

Där jag vistas nu i Holland är det inte många med båt som gillar dessa.

http://www.youtube.com/watch?v=fnTTjCIE2ks

Disclaimer :D

Jag vet ej om den jollen ni snackar om er en av de kassa.

Men är den billig så finns det en liten chans att den kan vara av kina kvalitet :rolleyes:

Redigerad av happysix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderar på en liten, praktiskt gummibåt från SevenOceans och Hjertmans verkar ha ett bra pris på dessa. Någon som har något ont att säga om märket?

Har den lilla varianten med upplåsbar köl och endast en dragögla. Har använt den 2 säsonger och har den på släp i mest 7-8 knop. Går lätt i vattnet och öglan har inte blivit sliten (var också skeptisk till endast en ögla) . Funkar bra med 4 hk tung fyrtaktare gör 10-12 knop med en person men orkar inte plana så fort det blir lite tyngre. Även bra att ro. Stor fördel är att den är mkt lätt jmf med 'rejälare' gummibåtar jag haft tidigare.

Tofterna verkar inte klara fukt så värst bra , tendenser finns redan till resning av träet.

Pumpen är mycket smäckigt men har funkat och reservdelar finns på Hjertmans.

Summarum: Verkar funka bra några veckor om året och hygglig kvalitet mht priset. Skulle dock välja något annat om den skulle ligga i hela somrarna eller gå fort och/eller hög sjö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...