Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
Slowrider

Vilken är bäst på båttillbehör i Stockholm?

Rekommendera Poster

Hej!

Vet att det kanske är en omöjlig fråga, men jag försöker ändå.

Skall ta en tur till storstan under semestern och tänkte kolla in lite båtgrejer då de butiker jag har här är små och har begränsat sortiment. Jag kan ju konstatera att där finns alla butiker av alla sorter och jag hinner ju inte besöka ens hälften, så jag tänkte fråga om ni har några favoriter.

Har ju en gammal Albin 25 och är ju mest ute efter lite trevliga och smarta tillbehör till den och dess besättning, så den supermoderna, vrålhippa modebutiken i framkant är ju inte det jag letar efter främst.

Jag vet att allt och lite till finns på nätet men jag är av den gammaldags sorten som gillar att klämma och känna på grejerna och gärna vill se om kläder och accessoarer passar innan jag köper.

Har ni en åsikt så kom gärna med den, men billiga reklamtrick undanbes.

Mvh Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja, man kan tro att de flesta båtaffärer säljer ungefär samma tillbehör?

Mitt intryck är att det skiljer kanske 1/3 ungefär, egna leverantörer kanske.

Om du skriver mer än just kläder så vore det enklare att ha en ogrundad åsikt...

Fast om du har lite ont om tid måste jag rekommendera Nacka. Där ligger 4 st nära varandra, dvs inom åtta minuter med bil;

Du börjar vid Sea & Sea i Saltsjö-Boo (Ormingeavfarten) och på återvägen mot Benns som ligger femhundra meter därifrån passerar du halvvägs Jollebutiken som har mycket kläder också.

Alla dessa tre har vänlig och hjälpsam personal.

Sedan åker du till Bryggan i Sickla där det även finns fina fikaställen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sedan åker du till Bryggan i Sickla där det även finns fina fikaställen...

Bryggan i Sickla har också den fördelen att de har bra öppettider, samma som alla affärer i köpcentret.

Trevligaste butiken tycker jag dock är Båtaccenten i Länna. Med något undantag är de superduktiga och bra att prata och bolla idéer med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om att Båtaccenten I Länna är toppen så den rekommenderar jag med, Erlandssons Brygga I Sickla är dock den affär vi själva besöker flitigast då den ligger närmast oss. När det gäller Erlandssons så finns ju hela deras soritment på nätet så även om du vill klämma och känna så kan du se att de har sakerna du söker först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Större inköp på Bryggan eller Seasea beroende på sortiment. Annars Watski butik som har lite andra varor än de två nämda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...